یک دیپلمات در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

تروریست خواندن سپاه امنیت رژیم صهیونیستی را بیشتر به خطر می‌اندازد

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با تأکید براین که خواسته اصلی صهیونیست‌ها ایجاد ناامنی در منطقه است اظهار کرد: آنها آمریکایی‌ها را به تله‌ای می‌کشانند که ورود به آن ممکن است عواقب بسیار سنگینی برای منافع ملی آمریکا طی سال‌های آینده داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۰۰۰۷۵
قرار دادن سپاه در لیست تروریست‌ها، تله‌ منطقه‌ای صهیونیست‌ها برای آمریکا/ آمریکایی‌ها مردم ما را نشناخته‌اند

رامین مهمان‌پرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در خصوص اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی اظهار کرد: این اقدام دولت ترامپ در راستای اقدامات دیگری است که توسط این دولت انجام‌شده و هیچ‌کدام با موازین بین‌المللی سازگاری نداشته است.

مهمان‌پرست ادامه داد: دولت آقای ترامپ برخلاف تمام مصوبات و آرایی که تا الآن در مجامع بین‌المللی صادرشده تپه‌های جولان را برای ضمیمه شدن به خاک رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد، بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناسایی می‌کند، در راستای اقدامات غیرقانونی از معاهده‌ برجام بین ایران و 5+1، معاهده محیط زیستی و قراردادهایی که در آمریکای لاتین یا اتحادیه اروپا داشتد خارج می‌شود تا به این شکل سمبل رفتارهای بی‌قانون و خلاف مقررات بین‌المللی در دنیا باشد.

وی بابیان اینکه به نظر می‌رسد مردم آمریکا باید در قبال بی‌اعتباری که از هویت آمریکایی‌ها در سطح جهان در حال اتفاق است واکنش مناسبی نشان دهند ادامه داد: اینکه دولت آمریکا بخواهد یک‌بخشی از نظام به‌عنوان سپاه پاسداران که بخشی رسمی دفاعی کشور ما تلقی می‌شود را گروه تروریستی اعلام کند هیچ‌ جای دنیا پذیرفته نیست.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه افزود: همین رفتارهای ترامپ موجب شده تا تحلیل‌هایی که دراین‌باره انجام می‌شود نشان‌دهنده این واقعیت باشد که دولت آمریکا به دست صهیونیست‌ها اداره می‌شود، برای تأمین منافع آن‌ها دست‌به‌هم اقدامی می‌زنند و در این میان از بین رفتن اعتبار ایالات‌متحده هم برای آن‌ها هیچ اهمیتی ندارد.

وی تأکید کرد: حتماً یکی از موضوعاتی که در تصمیم‌گیری آمریکا در خصوص قرار دادن نام سپاه در لیست تروریست‌ها مطرح بوده، شکست‌های مختلفی است که دولت آمریکا و عوامل دست‌نشانده آنها برای دستیابی به اهدافی که طی سال‌های گذشته در منطقه خاورمیانه دنبال می‌کردند متحمل شده‌اند.

مهمان‌پرست افزود: اگر حوادث سوریه، لبنان، عراق، یمن، افغانستان و کشورهای مختلف منطقه را بررسی کنیم شاهد هستیم که دولت آمریکا و برخی از کشورهایی که اهداف آمریکایی‌ها را در منطقه دنبال می‌کنند طی سال‌های گذشته دست به توطئه‌های فراوانی زده‌اند، طراحی‌های مختلفی برای خاورمیانه داشتند ولی با هوشیاری جریان مقاومت در منطقه و پایداری جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه سپاه پاسداران و نیروی قدس این توطئه‌ها خنثی‌شده است و این رفتار به‌نوعی عصبانیت دولت آمریکا از شکست‌های پیاپی که خورده را می‌رساند.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پیشرو در رژیم صهیونیستی اظهار کرد: آقای نتانیاهو به لحاظ رفتاری و فکری کاملاً در همان حد و چارچوب‌های ترامپ است و به نظر می‌رسد این نزدیکی باعث شده است ترامپ کاملاً اوامر رژیم صهیونیستی را برای مسائل سیاسی و تحولات آینده پیاده می‌کند.

سفیر پیشین ایران در لهستان و لیتوانی با تأکید براین که خواسته اصلی صهیونیست‌ها ایجاد ناامنی در منطقه است اظهار کرد: آنها آمریکایی‌ها را به تله‌ای می‌کشانند که ورود به آن ممکن است عواقب بسیار سنگینی برای منافع ملی آمریکا طی سال‌های آینده داشته باشد.

وی در ادامه بابیان اینکه حتماً منطقه خاورمیانه از حساسیت بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد: نوع رفتار مقامات آمریکایی که خودشان را به سرسپرده صهیونیست‌های تبدیل کرده‌اند و اهداف آن‌ها را در منطقه دنبال می‌کنند می‌تواند تنش را در منطقه به‌شدت افزایش دهد که این مطلب به نفع هیچ‌یک از کشورهای منطقه و همچنین دولت و جامعه آمریکا نیست.

مهمان‌پرست بابیان اینکه هوشیاری بالایی برای خنثی کردن توطئه‌‌های صهیونیست‌ها در منطقه لازم است، خاطرنشان کرد: وقتی مقامات آمریکایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را که حافظ امنیت و استقلال ایران است را گروه تروریستی اعلام می‌کند حق طبیعی کشور ماست که نسبت به نیروهای ارتش آمریکا که دخالت‌های مکرر در مسائل کشورهای منطقه داشته‌اند عمل متقابل انجام دهیم.

وی در بخش پایانی این گفت‌وگو بیان کرد: شاید نکته‌ای که آمریکایی‌ها هیچ‌گاه درک نکردند روحیه ملت ما و این مطلب بوده است که اگر بخواهند رفتار غیرمنطقی با کشور، مردم و نهادهای قانونی ما داشته باشند به‌جای اینکه مردم را از هم جدا کند موجب اتحاد، همبستگی و بسیج ملی در کشور ما می‌شود.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه بابیان اینکه حتماً دولت آمریکا به دنبال فشار بر مردم هست اظهار کرد: آمریکا فکر می‌کند اگر به شکل‌های مختلف این فشارهای اقتصادی یا روانی را افزایش دهد به خواسته‌های خودش نزدیک‌تر می‌شود ولی ملت ما بارها نشان داده‌اند که در شرایط سخت انسجام و وحدت بیشتری پیدا می‌کنند و به همراه رهبری خود به دنبال حفظ استقلال کشور و هویت کشور خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها