قرار است تا شش روز دیگر علاوه بر انتخاب ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا و اعضای اصلی این نهاد، میزبان جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ هم مشخص و اعلام شود.
کد خبر: ۱۱۹۹۰۰۵
آسیا در انتظار معرفی میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۳

به گزارش جام جم آنلاین از ورزش سه، انتخابات ای اف سی روز ۶ آپریل (۱۷ فروردین) در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود و از بین شیخ سلمان بحرینی، رییس حال حاضر AFC و سعود المهندی، نایب رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال قطر یک نفر ریاست فوتبال قاره کهن را از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ در دست می‌گیرد. در این بین مهندی برای عضویت در هیئت رییسه فیفا و هم‌چنین نایب رییسی AFC هم کاندید شده و شانس بالایی برای به دست آوردن آن‌ها دارد.

به همین جهت قرار است روز ۵ آوریل آیدی کارت خبرنگاران که برای پوشش این جلسه ثبت نام کرده بودند صادر شده و به آن‌ها تحویل داده شود. این جلسه مهم از ساعت ۱۰ صبح با اعلام برنامه شروع می‌شود. در ابتدا نحوه رای گیری را به حضار اعلام می‌کنند. بعد از آن نوبت به ارائه توضیحات در خصوص قوانینی که برای فدراسیون‌های مختلف ارسال شده است می‌رسد و سپس کارنامه مالی سال ۲۰۱۸ AFC به حضار نشان داده می‌شود. در این بین چند کشور از جمله ژاپن، بحرین، کامبوج، گوام، فیلیپین، چین و کره جنوبی خواستار گفت و گو برای قوانین موجود شده‌اند که این وقت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

در نهایت هم پس از تقدیر از شخصیت‌های تاثیرگذار فوتبال آسیا پروسه رای گیری آغاز می‌شود. در ابتدا رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص می‌شود که او طبق قانون خود به خود نایب رییس فیفا هم می‌شود. سپس نوبت به انتخاب اعضای هیئت رییسه AFC و هم‌چنین هیئت رییسه فیفا می‌رسد که از شش عضو، باید یکی خانم باشد. در این بخش، مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران هم کاندید است.

در نهایت مهم‌ترین بخش انتخابات به تعیین میزبان جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ برمی‌گردد. از بین کره جنوبی و چین یکی به عنوان میزبان دوره بعد انتخاب می‌شود و باید دید قرعه به نام چه کشوری می‌افتد.

در انتها نیز ۵ خانم برای دفتر اداری کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شده که یکی عضو هیئت رییسه فیفا می‌شود و ۹ نفر هم برای انجام کارهای اجرایی در مناطق مختلف آسیا برگزیده می‌شوند و به این ترتیب روز پرماجرای فوتبالی قاره کهن به اتمام می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها