مدیا بنجامین، بنیانگذار گروه صلح کدپینک یکی از فعالانی است که تاکنون بارها تصاویر او را در آمریکا و در نشست‌های مهم مقامات رسمی این کشور درحال اعتراض دیده‌ایم. او به‌شدت مخالف جنگ با ایران بوده و تحریم‌های واشنگتن علیه ملت ما را ظالمانه توصیف می‌کند‌. وی که به‌تازگی در‌صدر یک گروه 28 نفره به ایران سفر کرده است دیروز در گفت‌وگو با ایرنا تصریح کرد: هدف سفر ما این بود که با گروه‌های مختلف مردم و نخبگان در ایران دیدار و گفت‌وگو کنیم. می‌خواستیم درباره تحریم‌ها صحبت کنیم و این‌که این تحریم‌ها چه اثری بر زندگی روزمره مردم ایران داشته است. وی با اشاره به سفر این هیات، به شهرهای مختلف ایران گفت: ایرانی‌ها مهمان‌نوازترین مردمی هستند که دیده‌ام.
کد خبر: ۱۱۹۷۲۴۳



بنجامین با یادآوری این‌که چندین استاد از دانشگاه‌های مختلف آمریکا در گروه آنها حضور داشته‌اند، افزود: ملاقات و بحث‌های خوبی با استادان دانشگاه تهران داشتیم. به‌ویژه با استادان دانشکده مطالعات جهان این دانشگاه گفت‌وگوهای خوبی انجام شد. همین طور با دانشجویان دکترا از جمله خانم‌های دانشجو دیدار و گفت‌وگو کردیم و یکی از نتایجش این بود که برای غنی سازی کتابخانه دانشکده مطالعات جهان تلاش کنیم.
این فعال صلح‌طلب درباره این‌که تحریم‌های دولت ترامپ چه تاثیری بر زندگی مردم ایران داشته، عنوان کرد: آنچه از جنب و جوش در میان مردم دیدیم، بسیار با تصویری که درباره وضعیت مردم فکر می‌کردیم، فاصله داشت. در خیابان و بازار گردش و با مردم صحبت می‌کردیم. نکته جالب توجه این بود که شور و جنبش زیادی در میان مردم و در بازار به چشم می‌خورد. مردم در حال آماده شدن برای عید نوروز بودند. بنجامین خاطرنشان کرد: با این حال در گفت‌وگو با مردم، به ما درباره مشکلات اقتصادی یا دارویی ناشی از تحریم‌ها گفتند. به ما درباره کاهش ارزش ریال و تعطیلی کارگاه‌ها و بیکاری گفتند. همچنین شنیدیم که برخی داروها بسیار گران یا نایاب شده است. وی با بیان این‌که مردم ایران سال‌های طولانی است که با تحریم‌ها روبه‌رو بوده و دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار کرد: پس از توافق هسته‌ای، امیدواری زیادی به حل این موضوع به وجود آمده بود، اما این بار احساس کردم نوعی نا‌امیدی به وجود آمده است که این مساله تحریم‌ها در کوتاه‌مدت حل نخواهد شد.
این فعال صلح در پاسخ به این‌که چه برنامه‌هایی برای مقابله با تحریم‌ها دارند و نتایج این سفر چه تاثیری بر فعالیت گروه کدپینک خواهد داشت، گفت: پس از این سفر ما دو برنامه را در کنگره پیگیری خواهیم کرد. نخست این‌که از هم‌اکنون با نمایندگان درباره تصویب طرحی علیه هرگونه اقدام نظامی درباره ایران در حال رایزنی هستیم. در کنار آن با مقام‌های سیاسی در واشنگتن در حال مکاتبه هستیم تا آنها را قانع کنیم دست به صدور بیانیه‌ای درباره ضرورت بازگشت به توافق هسته‌ای بزنند.
وی تصریح کرد: همچنین با نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری تماس گرفته‌ و از آنها درخواست مشابهی کرده‌ایم. تاکنون دو‌نفر از آنها، یعنی برنی سندرز و تولسی گابارد پاسخ مثبت داده‌اند. هدف ما این است که سیاستمداران و اعضای کنگره به طور علنی و رسمی اعلام موضع کنند و بگویند ایالات متحده باید به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد.
این فعال صلح‌طلب آمریکا با اشاره به اهمیت ادامه دیدارها از ایران گفت: ما هیات‌های صلح دیگری را روانه ایران خواهیم کرد. این تماس‌ها در سطح نخبگان و مردم دو کشور باید ادامه یابد. این ارتباط‌ها می‌تواند به تغییر سیاست‌های واشنگتن بینجامد. درخواست ما این است که از جانب ایران روند صدور روادید برای شهروندانی که می‌خواهند به ایران بروند، آسان‌تر شود. این کمک بزرگی به فعالیت‌های ما خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها