برخی دیپلمات‌های اروپایی مستقر در بروکسل از تصمیم گیری جدید در تمدید تحریم‌ها علیه برخی مسئولان ایرانی به دلایل واهی حقوق بشری خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۹۶۰۱۶
اتحادیه اروپا تحریم های حقوق بشری علیه ایران را تمدید می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، نمایندگان اتحادیه اروپا تصمیم گرفته‌اند به بهانه‌های بی اساس حقوق بشری تحریم‌های اعمال شده بر برخی شهروندان و مسئولان ایرانی را تا یک سال دیگر تمدید کنند.

به نوشته وبگاه «رادیو اروپای آزاد» برخی دیپلمات‌های اروپایی که مایل به افشای نام خود نبودند،گفته‌اند که روز چهارشنبه تداوم تمدید تحریم‌ها علیه ایران از سوی نمایندگان اتحادیه اروپا در بروکسل اتخاذ شده است.

بر اساس این گزارش، این تحریم‌ها علیه 82 شهروند ایرانی از جمله برخی قضات، دادستان‌ها، اعضای سپاه پاسداران، افسران ارشد پلیس و زندانبانان و یک واحد پلیس سایبری ایران است. این تحریم‌ها ابتدا سال 2011 علیه ایران وضع و هر سال تمدید شده است.

به نوشته این منبع خبری، قرار است تمدید تحریم‌ها علیه ایران به طور رسمی از سوی وزرای خارجه اتحادیه اروپا در هفته‌ آینده تصویب شود.

این اقدام اتحادیه اروپا در حالی صورت می‌گیرد که اعضای اصلی آن چون آلمان، فرانسه و انگلیس از جمله کشورهای حاضر در برجام مدعی تلاش برای حفظ آن با ایجاد ساز و کار مالی ویژه هستند که البته تاکنون نتایج مثبت و عملی برای ایران در بر نداشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها