یک کارشناس اقتصاد مسکن در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

قیمت مسکن سال آینده هم راستا با تورم سال 98

رئیس کمیته امداد از افزایش ۲۰درصدی مستمری مددجویان از ابتدای سال ۹۸ خبر داد و گفت: سال آینده هیچ یتیمی بدون حامی و مسکن مناسب نخواهد بود.
کد خبر: ۱۱۹۵۱۰۶


به گزارش جام‌جم، پرویز فتاح در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران با بیان این‌که ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد در سال ۱۳۵۷ است، افزود: افتخار می‌کنیم که در امداد، خادم مردم، محرومان و نیازمندان هستیم.
فتاح، فشار دشمنان، تحریم، رکود اقتصادی، سیاست‌های غلط اقتصادی و اجتماعی در طول سال‌های گذشته را از دلایل گسترش فقر عنوان کرد و ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، بیماری‌های صعب‌العلاج و حاشیه‌نشینی بر پیچیدگی فقر افزوده است، ولی ما به عنایت الهی، کمک‌های مردم و حمایت دولت و مجلس، اقشار نیازمند را از این فشارها عبور داده و تحریم‌ها را در هم می‌شکنیم.
وی با تاکید بر این‌که نهادهای حمایتی نقشی در تولید فقر ندارند، بیان کرد: بار تولید فقر بر دوش نهادهای حمایتی و کمیته امداد و تکلیف ما مداوای فقر تولید شده بر اثر کژکارکردی دیگر دستگاه‌هاست.
رئیس کمیته امداد درمان فقر را در رشد اقتصادی، افزایش قدرت پول ملی، افزایش تولید ملی، اجرای اقتصاد مقاومتی و مبارزه با اشرافیگری دانست و گفت: پنج میلیون نفر از محروم‌ترین افراد جامعه تحت حمایت مستقیم و غیر مستقیم کمیته امداد هستند و آمار سازمان بهزیستی جدا از این تعداد است.
فتاح افزود: یک میلیون زن سرپرست خانوار، یک میلیون و ۴۰۰ هزار سالمند، ۱۵۰ هزار یتیم، ۴۲ هزار بیمار،۳۳۰ هزار دانش‌آموز و ۵۵ هزار دانشجو تحت پوشش امداد هستند و کمیته امداد با سازمان بهزیستی، خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری و مساجد و دیگر نهادهای حمایتی همکاری دارد.
رئیس کمیته امداد با تشکر از اقشار مختلف مردم در یاری رساندن به کمیته امداد در محرومیت‌زدایی گفت: امسال با وجود فشارهای اقتصادی کمک‌های مردمی به کمیته امداد ۳۵درصد رشد داشته است و باید اطمینان بدهم صدقات و انفاقات مردم در مسیر و نیت‌شان در درمان، مسکن، جهیزیه، تحصیل فرزندان نیازمند و رفع سوء تغذیه و دیگر امور معیشتی نیازمندان هزینه می‌شود.
وی به گزارش عملکرد این نهاد در سال ۹۷ پرداخت و افزود: امسال ۱۶۰ هزار نفر به سفرهای زیارتی اعزام شدند و ۷۰ هزار مورد خدمات مسکن برای نیازمندان انجام شد. همچنین ۶۰ هزار جهیزیه برای جوانان ارائه و ۳۰۰ هزار فقره وام به ارزش هزار میلیارد تومان به نیازمندان پرداخت شد.
فتاح ادامه داد: در سال ۹۷ بیش از 2000 میلیارد تومان وام اشتغال به بیش از صد هزار نفر پرداخت شد و باید از دولت و مجلس هم تشکر کنیم که اعتبارات کمیته امداد را به‌طور کامل پرداخت کردند و در بودجه ۹۸ هم توجه ویژه‌ای به اعتبارات مددجویان داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها