معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به شناسایی 31 نوع حادثه در دنیا گفت: در ایران این 31 نوع حادثه رخ می‌دهد، بنابراین ضروری است با برنامه‌ریزی اصولی، شهرها در برابر این حوادث شناخته شده نهایت آمادگی را داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۹۴۲۹۳



به گزارش جام‌جم، جمالی‌نژاد با اعلام این مطلب افزود: متاسفانه مهاجرت از روستاها به شهرهای کوچک و از شهرهای کوچک به شهرهای میانی و در نهایت از شهرهای میانی به کلانشهرها مشکلاتی به همراه داشته که برای جلوگیری از این مهاجرت‌ها دو راهکار در پیش‌رو داریم. یکی برنامه‌ریزی به سمت کاهش جمعیت در شهرهای بزرگ و نیز جلوگیری از شکل‌گیری کلانشهرها و دیگر این‌که برنامه‌ریزی برای محیط‌های ایمن به صورت بلندمدت و کوتاه‌مدت در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به این‌که 76 درصد از شهرهای ما در سطح خطرپذیری بالایی قرار دارند، خاطرنشان کرد: سالانه حدود 775 هزار حادثه آتش‌سوزی بزرگ و سایر سوانح در کشور ما رخ می‌دهد و این نشان‌دهنده حجم کار بالای آتش‌نشانان است.
در ادامه این همایش مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران بر ضرورت توجه به ایمنی شهری و تاکید بر روش‌های علمی و تخصصی برای فراهم آوردن شهری ایده‌آل برای مردم تاکید کرد.
مهدی داوری اظهار کرد: متاسفانه خسارات ناشی از حوادث بسیار است و این امر موجب هدر رفت سرمایه‌های انسانی و مالی می‌شود. ما نمی‌توانیم جلوی همه حوادث را در شهر بگیریم اما باید با کمک روش‌های علمی، چالش‌ها را شناسایی کنیم و با یافتن راهکارهای عملی روش‌هایی را برای مقابله و پیشگیری از حوادث ارائه نماییم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها