معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این‌که 97 درصد از مردان حداقل یک عامل خطر برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی دارند، گفت: 45 درصد از مردان اضافه وزن و چاقی دارند و چاقی شکمی در مردان بیشتر از زنان است.
کد خبر: ۱۱۹۳۱۸۳

به گزارش جام‌جم، علیرضا رئیسی افزود: مردان کمتر از زنان به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند و زنان مراجعه و مشارکت بیشتری در این زمینه دارند، اما از سال 84 با توجه به سیاست‌های سلامت مردان، با همکاری وزارت بهداشت و انجمن‌های علمی این مساله جدی‌تر از قبل پیگیری شد. ‌وی عنوان کرد: بیش از 93 درصد از زنان و کمتر از 91 درصد از مردان به خدمات بیمه‌ای دسترسی دارند و این برخلاف تصور اشتغال بیشتر مردان نسبت به زنان است. البته مردان دسترسی کمتری به بیمه مکمل نیز دارند. معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: 83 درصد از بیماران مبتلا به ایدز، مردان هستند و مصرف تنباکو در مردان بیشتر از 24 درصد و در زنان 4 درصد است. 16 درصد از مردان و 11 درصد از زنان به‌طور مداوم فست فود مصرف می‌کنند و از سوی دیگر فعالیت‌های بدنی در مردان کمتر است و به همین دلیل یکی از روزهای هفته سلامت به تقویت فعالیت‌های بدنی مردان اختصاص یافته است.
رئیسی با بیان این‌که خودکشی‌های موفق در بین مردان بسیار بیشتر از زنان است، گفت: برخلاف این‌که کارشناس سلامت روان به شبکه بهداشتی و درمانی کشور و مراکز جامع خدمات سلامت اضافه شد، اما مراجعه و پوشش مردان برای دریافت خدمات سلامت روان، بسیار اندک است.
وی ادامه داد: مهم‌ترین راهبردها برای تامین سلامت مردان، کنترل عوامل خطر، پیشگیری و تشخیص زودهنگام، توانمندسازی و آموزش و در دسترس قرار دادن مشاوره برای آنهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها