جام‌جم آنلاین گزارش می‌دهد

ترمز دستی آمریکایی‌ها در ایستگاه 22 بهمن

گزارش جام‌جم از برگزاری مراسم باشکوه جشن پیروزی انقلاب در سراسر کشور

حماسه مردم صبور

در حالی که توطئه‌گران خیال خام براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را در 40 سالگی در سر می‌پرورانند مردمان صبور و همیشه در صحنه ایران، جشن انقلاب را زیر بارش برف و باران در سراسر ایران گرامی داشتند و آتشفشانی از حماسه آفریدند و یکصدا گفتند ملت همیشه در صحنه ایران نه از تحریم‌ می‌ترسد و نه از تهدید می‌هراسد. امسال در جشن 40 سالگی رنگین‌کمانی از شور،‌ غیرت، همراهی و همدلی و پایداری جلوه می‌کرد. مردم خرد و کلان و پیر و جوان این مرز و بوم این بار نیز در کنار همه دشواری‌ها و مشکلاتی که به‌واسطه مسائل اقتصادی دارند به میدان آمدند و دگر باره نشان دادند که برای حفظ و حراست از کیان نظام و کشور و انقلاب به صحنه می‌آیند و وفاداری خود را به آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و ملی ثابت می‌کنند. از کناره‌های نیلگون خلیج همیشه فارس گرفته تا آب‌های آسمانی رنگ دریای خزر همه یکصدا فریاد نابودی دشمن و همراهی با انقلاب را سر دادند. 22 بهمن امسال مثل سال‌های گذشته نمایشی از وحدت بود. جلوه‌ای از یکپارچگی که در آن همه گروه‌ها و تشکل‌ها با همه اختلاف عقیده و سلایق سیاسی متفاوت خود آمدند و صحنه‌هایی به‌یادماندنی از همراهی و همدلی با پیام‌های وحدت‌بخش انقلاب را نشان دادند. فریاد یکصدای ایران در سراسر این کهن‌دیار به گوش می‌رسید. راهپیمایی پرشکوه ۲۲ بهمن دیروز در هزار شهر و شهرستان و 4000 روستا و همزمان در تهران برگزار شد و مردم با صدور قطعنامه‌ای تاکید کردند رژیم سفاک آمریکا را همچنان طاغوت اعظم و تجسم عینی شرارت و بحران‌سازی می‌دانند. بیش از 6000 خبرنگار، عکاس و فیلمبردار مراسم ۲۲ بهمن را پوشش خبری دادند که در تهران ۲۵۰ خبرنگار خارجی و 2800 خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری و خبری داخلی حضور داشتند. شهروندان تهرانی نیز از آغازین دقایق شروع راهپیمایی زیر بارش باران به مسیرهای منتهی به میدان آزادی آمدند.
کد خبر: ۱۱۹۱۳۹۱

حواشی پررنگ
راهپیمایی دیروز علاوه بر به تصویر کشیدن جلوه‌های درخشان حماسه مردم، حواشی و نکات دیدنی فراوانی نیز داشت. از جمله کودکانی که پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی را به دست داشتند‌. در این میان کودکان و نوزادانی با سربندهای «از آمریکا و اسرائیل متنفرم» و سالمندان ویلچرنشینی که پلاکاردهای حاوی مضامین انقلابی با خود داشتند هم جالب توجه بود.
در این بین مردم با شعارهایی نظیر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار خود را از استکبار جهانی ابراز کردند.
لابه‌لای حواشی و انبوه جمعیت، تابلوهایی حاوی هشتگ‌های نه به اختلاس، نه به آقازادگی و نه به اشرافی‌گری دیده می‌شد.
راهپیمایی‌کنندگان با نصب بنر در مقابل جایگاه سخنرانی رئیس‌جمهور، خواستار توقف فروش نفت توسط لابی نفتی و قاچاقچیان، خارج از بورس انرژی شدند.
راهپیمایان تهرانی در این مراسم پلاکاردهای مختلفی از جمله «نظام آری، فساد نه»، «اجازه نمی‌دهیم مسؤول لیبرال، انقلاب ما را زمین بزند»، «ما زیر فشار اقتصادی نمی‌رویم، ‌پای عهدمان با امام و رهبری می‌مانیم.
همچنین مردم طی این راهپیمایی تاکید کردند که حکومت اسلامی باید حکومت محرومین و مستضعفین باشد.

پلاکاردها علیه اف.‌ای.‌تی‌.اف

راهپیمایان تهرانی با در دست داشتن پلاکاردهایی نسبت به تصویب لوایح مربوط به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تحت فشار دشمنان هشدار دادند.
مردم تهران با حمل بنرهای «از ترس مرگ نباید خودکشی کرد» و «نه بهFATF» مخالفت خود را با پذیرش برنامه‌های این گروه اعلام کردند.

مسؤولان در جمع مردم

در راهپیمایی دیروز همپای ملت ایران، سران سه قوه، مراجع تقلید، وزرای دولت، مقامات کشوری و لشکری، فرزندان رهبر انقلاب و دختر امام خمینی نیز حضور داشتند. سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه هم در جمع راهپیمایان در کرمان حضور یافت و هنرمندانی نظیر رضا میرکریمی حضور داشتند.

حضورهای متفاوت

در مراسم راهپیمایی دیروز، هموطنانمان در سراسر کشور با حضور خود صحنه‌های باشکوهی را خلق کردند اما با وجود این حضور مردم در راهپیمایی برخی شهرها بیشتر جلب توجه می‌کرد و دلیل آن هم شرایط جوی خاصی بود که در این شهرها حاکم بود؛ از جمله راهپیمایی باشکوه مردم شهرهای یاسوج و همدان زیر برف یا راهپیمایی مردم رشت زیر باران.

بازتاب‌های حماسه حضور در رسانه‌های خارجی
ایران سر تسلیم ندارد

راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن امسال در رسانه‌های بین‌المللی انعکاس گسترده‌ای پیدا کرد.
به گزارش ایرنا، شبکه خبری تلویزیونی سی.ان.ان در سرتیتر اخبار دوشنبه خود گزارش داد: ایران همچنان نشان داده قصدی برای تسلیم در برابر آمریکا و فشارهای بین‌المللی ندارد.
تارنمای روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم در گزارشی با بیان این‌که ایران تولد 40 سالگی انقلاب اسلامی را جشن گرفت، تاکید کرد به رغم مشکلات سیاسی و اقتصادی که این کشور با آن روبه‌روست، این نظام بی همتا هیچ نشانی از نابودی و محو شدن در خود ندارد.
شبکه تلویزیونی فرانس 24نیز مراسم راهپیمایی دیروز را مستقیم پخش کرد و عنوان «چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی» را در سر تیتر خبرهای صبحگاهی خود قرار داد و از تهران گزارش کرد: زمانی که امام خمینی(ره) در سال 1979 حکومت شاه را سرنگون کرد و انقلاب اسلامی پیروز شد، کسی تصور نمی‌کرد این انقلاب 40 سال دوام آورد، اما این اتفاق افتاد و امروز گرامیداشت تولد چهلمین سال آن است.
راهپیمایی 22 بهمن ایرانی‌ها در رسانه‌های کشورهای عربی نیز بازتاب گسترده‌ای داشت، به‌طوری که الجزیره این مراسم را همراه با سخنرانی رئیس‌جمهور در میدان آزادی به‌طور مستقیم پخش کرد.
خبرنگار این شبکه تلویزیونی که از خیابان آزادی تهران و از بین جمعیت شرکت‌کننده در تظاهرات گزارش ارسال می‌کرد، در گزارش خود گفت مردم ایران در پایان چهارمین دهه پیروزی انقلاب خود با حضور در خیابان‌ها سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.
المیادین، شبکه عرب زبان لبنان نیز پوشش گسترده‌ای به این مراسم داد و اعلام کرد: مردم ایران از صبح دوشنبه راهپیمایی گسترده‌ای را برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خود آغاز کردند. «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» اصلی‌ترین شعارهای تظاهرکنندگان در این راهپیمایی است.
المنار دیگر شبکه لبنانی هم در گزارشی از این مراسم گفت: مردم ایران یکصدا در راهپیمایی فریاد زدند به دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول 40 سال گذشته افتخار می‌کنند و به آینده کشور خود امیدوارند.
این شبکه به حضور شماری از شخصیت‌های علمی، سیاسی، دینی و ورزشی از کشورهای خارجی از جمله آمریکا، فرانسه، انگلیس، ایرلند، فرانسه و ونزوئلا هم در این مراسم اشاره کرد.
در گزارش‌های رسانه‌های خارجی به حضور پیروان ادیان الهی و توحیدی، همراه با برخی رهبران خود در راهپیمایی امسال توجه شد.

راهپیمایان در قطعنامه پایانی بر ایستادگی مقابل دشمنان تاکید کردند
اقتصاد مقاومتی، تنها راه‌حل مشکلات کشور

قطعنامه راهپیمایی یوم‌ا... ۲۲ بهمن ۹۷ در پایان مراسم شکوهمند امسال در میدان آزادی قرائت شد.
در بخشی از این قطعنامه ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل و بیعت دگرباره با مقام معظم رهبری آمده است: ملت مقتدر و سلحشور ایران اسلامی همچنان رژیم سفاک آمریکا را طاغوت اعظم و تجسّم عینی شرارت، خشونت، رذالت، بحران‌سازی و جنگ‌آفرینی در دنیا دانسته و به‌عنوان یک مطالبه جدّی از مسؤولان و مقامات اجرایی کشور، عبرت‌آموزی از مذاکرات موسوم به برجام و بدعهدی‌های شیطان بزرگ در طول چهار دهه گذشته، بی‌اعتمادی به وعده‌ها و برخورد قاطع با مطالبات وقیحانه کشورهای اروپایی را خواستاریم.
فراز دیگری از این قطعنامه تقویت روزافزون بنیه دفاعی - موشکی و راهبردهای بازدارندگی ایران اسلامی و ضرورت توسعه فزاینده فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را یک اصل اساسی دانسته و از مقامات کشوری تبعیت بی‌چون و چرا از منویات مقام عظمای ولایت، مقاومت مقتدرانه و ایستادگی با صلابت در برابر زیاده‌خواهی شیطان بزرگ آمریکا، تیم ضد بشری ترامپ و اذنابش را خواسته است.
در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: تحقق اقتصاد مقاومتی را تنها راهکار اساسی حل مشکلات اقتصادی کشور دانسته و ضمن مطالبه جدی و تأکید بر ضرورت چاره‌اندیشی عاجل توأم با تلاش مضاعف و عملی دولتمردان محترم در جهت رونق کسب و کار، برخورد قاطع با پدیده شوم گرانی، تورم، کاهش بی‌سابقه ارزش پول ملی و رفع مشکلات معیشتی مردم در سایه وحدت و انسجام را خواستاریم.
در این قطعنامه با تأکید بر ضرورت شجاعت، عقلانیت و نهراسیدن از توپ و تشر و یاوه‌گویی‌های دولتمردان آمریکایی و اروپایی از سوی مسؤولان کشور، بر ضرورت پایبندی عملی مقامات اجرایی و تقنینی به رعایت دقیق مصالح و منافع ملّی به‌عنوان وظیفه مسلم شرعی و قانونی خود در بررسی معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی که اغلب در راستای تأمین سیاست‌های خصمانه و زیاده‌خواهانه قدرت‌های بزرگ و شیطانی است، تاکید شده است.

فتاح غلامی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها