بهترین متخصص ارتودنسی در تهران

دندان های مرتب و منظم یکی از فاکتور های اصلی در زیبایی چهره افراد محسوب می شود.
کد خبر: ۱۱۸۹۹۱۵
بهترین متخصص ارتودنسی در تهران

دندان های نامرتب، مشکلات فکی مانند جلو یا عقب بودن یکی از فک ها از متعدد ترین مشکلاتی است که افراد به آن دچار می شوند.

ارتودنسی از مرسوم ترین روش های درمانی دندان است که بسیاری از مشکلات دندان و فک را بر طرف می کند.

افرادی که می خواهند درمان ارتودنسی را آغاز کنند معمولا دنبال بهترین متخصص ارتودنسی در تهران می گردند. چراکه به خوبی می دانند پزشک متخصص بیشترین تاثیر را در روند و کیفیت درمان دارد. اما قبل از آنکه بخواهید بهترین متخصص ارتودنسی در تهران را پیدا کنید باید نکات زیر را در نظر بگیرید.

ارتودنسی چیست؟

از مرسوم ترین روش های درمانی مشکلات فکی و دندانی ارتودنسی است. که با پیشرفت علم در زمینه ارتودنسی، انواع مختلفی از روش های درمانی ارتودنسی به وجود آمده است. هدف اصلی عمده انواع روش های ارتودنسی رفاه حال بیماران و نتیجه بهتر درمان است.

به طور کلی سیم، بریس ارتودنسی، بند ارتودنسی و براکت ارتودنسی اجزای اصلی دستگاه ارتودنسی است که به منظور اعمال فشار نیروی بیشتر به دندان ها در جهت حرکت دادن آن ها در موقعیت مناسب طراحی شده اند.

علاوه بر دستگاه ارتودنسی اگر مشکلات و ناهنجاری های دندانی و فکی بیمار شدید باشد که با دستگاه ارتودنسی بر طرف نشود، لازم است تا از ابزار های مختلف ارتودنسی مانند هدگیر، فیس ماسک و فضا نگهدار استفاده شود.

انواع دستگاه ارتودنسی چیست؟

همانطور که گفتیم با پیشرفت علم دستگاه های مختلف ارتودنسی طراحی شده اند تا بیماران راحت تر بتوانند وجود یکی شی خارجی در دهان خود را تحمل کنند.

ارتودنسی دیمون، ارتودنسی لینگوال، ارتودنسی نامرئی همگی از انواع مختلف روش های درمانی ارتودنسی است که هر کدام با توجه به میزان ناهنجاری بیمار استفاده می شوند.

در برخی موارد به دلیل اینکه دستگاه ارتودنسی قابل رویت است و چهره نا خوشایندی را برای بیمار به وجود می آورد، در نتیجه افراد از درمان ارتودنسی سرباز می زدند.

خوشبختانه ارتودنسی نامرئی یکی از محبوب ترین گزینه های درمان ارتودنسی است که در بین مردم رواج پیدا کرده است.

افراد شاغلی که بیشتر زمان روز را با مردم در ارتباط هستند و تمایل ندارند دستگاه ارتودنسی آن ها مشخص شود، معمولا از این روش استفاده می کنند.

بهترین متخصص ارتودنسی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

نقش متخصص ارتودنسی در کیفیت روند درمان بسیار موثر است. سعی کنید برای درمان ارتودنسی حتما پیش متخصص ارتودنسی بروید زیرا عدم نداشتن تخصص در روند درمان ممکن است سبب بازگشت ارتودنسی یا درمان مجدد ارتودنسی شود.

بهترین متخصص ارتودنسی باید ابتدا قبل از شروع درمان، درباره نوع مشکل بیمار و روند درمان مشاوره کوتاهی بدهد. همچنین باید از چگونگی رعایت بهداشت در مدت زمان ارتودنسی به بیمار بگوید. در نظر داشته باشید که درمان ارتودنسی یک روند درمانی طولانی مدت است که باید با یک برنامه ریزی درست و صحیح صورت گیرد.

قبل از انجام درمان باید تعداد جلسات مراجعه و هزینه ارتودنسی و حتی هزینه های احتمالی به صورت کامل به بیمار شرح داده شود.

بهترین متخصص ارتودنسی در تهران کیست؟

دکتر مسعود داودیان یکی از خبره ترین و متخصص ترین ارتودنتیست های تهران است که به عنوان رتبه اول تخصص دندانپزشکی تحصیلات خود را در این زمینه آغاز کرد. و در سال 1385 به عضویت بنیاد علمی نخبگان درآمد. ایشان با سابقه چندین ساله در زمینه ارتودنسی همواره بهترین و با کیفیت ترین درمان های ارتودنسی را داشته است.

علاوه بر تخصص در درمان انواع ارتودنسی دکتر داودیان مشاوره و راهنمایی هایی قبل از انجام درمان به بیماران خود می دهد. برای آنکه از نحوه ارائه خدمات دکتر داودیان، نمونه درمان های ارتودنسی و مقالات مرتبط با ارتودنسی اطلاعات کسب کنید، بهتر است به وب سایت رسمی دکتر داودیان مراجعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها