رونمایی از مدرنترین آزمایشگاه سیستم های گرمایش در خاورمیانه، افتتاح فاز دوم محصولات کارخانه گرماسان و رونمایی از برند سرماسان در استان زنجان برگزار گردید و در حاشیه این مراسم از چند تن از مدیران جهادی استان تجلیل شد.
کد خبر: ۱۱۸۹۷۴۸
رونمایی از برند سرماسان و مجهزترین آزمایشگاه سیستم های گرمایش تابشی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، مراسم رونمایی از مدرنترین آزمایشگاه سیستم های گرمایش در خاورمیانه در شهرک صنعتی زنجان روز شنبه 13 بهمن ماه با حضور حسین بابایی مدیرعامل گروه شایان صنعت آرتان، فرهاد نیکزاد مشاور فراکسیون اصناف مجلس و دبیر شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور، ناصر فغفوری مدیرکل صمت استان زنجان، غلامحسین جمیلی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان، محمد حیدری جانشین سازمان بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی کشور، داود کارگرزاده مدیرکل استاندارد استان زنجان برگزار شد و در حاشیه این مراسم از مدیران جهادی استان زنجان تجلیل و قدردانی شد.

مهندس حسین بابایی مدیر عامل گرماسان و سرماسان در این مراسم اظهار داشت: این شرکت با تولید یک محصول به عنوان محصول ابتدایی سیستم‌های گرمایشی تابشی شروع به کار کرد و پس از 11 سال، 18 نوع محصول در قالب دو برند گرماسان و سرماسان تولید کرده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون 700 تا 800 پروژه در سال در زمینه تجهیز سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در زمینه سالن‌های مرغداری، گلخانه‌ها و سالن‌های ورزشی و انواع سوله‌ها در انواع مختلف انجام می‌شود.

بابایی با اشاره به صادرات این واحد تولیدی به کشورهای همسایه، افزود: محصولاتی که این دو برند را تولید می‌کنیم در قالب صادرات به بیش از 30 کشور قرار دارند.

وی با اشاره به ساخت آزمایشگاه فنی مهندسی شایانیر صنعت آرتان برای تست سیستم‌های گرمایشی تابشی، افزود: ساخت این آزمایشگاه گامی بسیار بلند در راستای بهینه‌سازی کیفیت این محصولات است.

مدیرعامل گرماسان تصریح کرد: استاندارد و نشان ملی ایران و همچنین استاندارد اروپا را برای محصولاتمان اخذ کرده ایم و با همکاری واحد تحقیق و توسعه سازمان صنعت معدن تجارت استان و با کمک استاندارد استان آزمایشگاه را دایر کرده و برنامه بلند مدتی را برای رساندن تعداد محصولات‌مان داریم.

همچنین غلامحسین جمیلی رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان خاطر نشان کرد: در تمام فصول گذشته استان زنجان جزو 3 استان جذاب از نظر اشتغال بوده است.

وی در پاسخ به سوال جام جم آنلاین درباره بازارهای صادراتی استان زنجان، گفت: بخش عمده تولیدات استان با هدف دستیابی به بازار صادراتی است از 60 نوع معدن کشور 35 نوع معدن در استان زنجان پیدا می شود.

جمیلی گفت: زنجان موقعیت خوبی برای صادرات دارد به طوری که فاصله استان تا استان های مرزی 3 ساعت است و زنجان استانی سردسیر است به ناچار باید محصولات کشاورزی را به خارج از کشور صادر کنیم چون به بازار داخلی نمی رسد.

وی افزود: توانمندسازی صنایع کوچک و متوسط برای دسترسی به بازار صادراتی هدف دیگر استان زنجان است.

در ادامه مهندس علی احمدی رئیس هیئت مدیره شرکت شایانیر صنعت آرتان با بیان اینکه هم اکنون کشور در یک جنگ اقتصادی به سر می برد و دشمن اقتصاد کشور را نشانه گرفته و تحریم های سنگینی علیه کشور اعمال می کند، اظهار داشت: وظیفه ما این است که رویکردهای متفاوتی نسبت به این مسئله داشته باشیم و یکی از گزینه های مبارزه و مقابله یا تسلیم را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه بهترین راهکار مقابله است، تصریح کرد: باید از تحریم ها برای خود یک فرصت مناسب بسازیم چرا که تحریم می تواند بهترین فرصت برای معرفی صنایع داخلی کشور باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شایانیر صنعت آرتان با بیان اینکه صنایع می توانند از فرصت به وجود آمده بهترین استفاده را ببرند، افزود: همه تولیدکنندگان و کارآفرینان می توانند در صحنه حاضر و اثرات تحریم را از بین ببرند. لازم است مسئولان به تولید کنندگان اهمیت ویژه ای بدهند و به پویایی اقتصاد و تولد ایران کمک کنند. تنها با این پویایی می توان اثرات تحریم ها را از بین برد و اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد.

احمدی با اشاره به اینکه یک محصول خوب و با کیفیت عالی می تواند جای خود را در بازار پیدا کند، بیان کرد: در همین راستا باید روی بازارهای صادراتی کار کرد. اکنون بهترین فرصت برای مجموعه های تولیدی و همه کارها کارآفرینان است که کارهای عقب افتاده را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه بازار کشور تشنه محصولات داخلی است، تصریح کرد: در این بازار می توان رقابت های سالمی با شرکت های همکار داشته باشیم و روز به روز به کیفیت محصولات مان بیافزاییم.

و درآخر ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه از سال 93 محور توسعه استان بر مبنای راهبردهای حوزه صنعتی است، تصریح کرد: بخش عمده راهبردها با تلاش استاندار محقق شده است.

وی افزود: حجم سرمایه گذاری صنعتی در اسفند 92، دو میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی داشتیم اما الان به 7 هزار و 200 میلیارد ریال رسیده است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان بیان کرد: تکمیل زنجیره ارزش افزوده استان در حوزه نساجی، سنگ های گرانیتی و فولاد ضروری است.

وی با اشاره به حوزه تجارت گفت: صادرات استان از 250 میلیون دلار به 430 میلیون دلار رسیده و هدف گذاری در سال جاری 500 میلیون دلار است.

فغفوری بزرگترین خصیصه استان زنجان را داشتن سرمایه گذار خصوصی خوب و زیاد دانست و افزود: بیش از 70% سرمایه گذاری در استان زنجان خارج از استان بوده است.

وی عنوان نمود: سرمایه گذاری ها بیشتر در حوزه بازیافت خودرو و پوشاک مولفیکس، دخانیات و محصولات سلولوزی و شوینده است که قبلا توسط خارجی ها تامین می شد.

در پایان این مراسم از چند تن از مدیران جهادی و فعالان اقتصاد مقاومتی تجلیل به عمل آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها