مرضیه هاشمی در نشست خبری با رسانه ها:

به خاطر حمایت از انقلاب اسلامی دستگیر شدم

مجری ارشد شبکه پرس تی وی گفت: من یک حامی قوی انقلاب اسلامی بوده و هستم و آمریکا هر کسی را که از ایران حمایت کند، مورد هجمه قرار می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۸۹۶۰۶
به خاطر حمایت از انقلاب اسلامی دستگیر شدم

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، مرضیه هاشمی در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها افزود: همه متوجه خصومت آمریکا درقبال ایران از اول انقلاب تا امروز هستیم و آمریکا این را به صورت علنی اعلام کرده است.

وی به تشریح جزئیات بازداشتش در امریکا پرداخت و گفت: من به عنوان یک خبرنگار بی گناه که هیچ اتهامی متوجه اش نبود، دستگیر شدم و مورد بی احترامی قرار گرفتم؛ آن‌ها به من گفتند شما خطری هستید برای پرواز و مرا به زنجیر کشیدند و به بازداشت انفرادی بردند.

هاشمی افزود: آن‌ها با دیگر زندانیان آمریکایی به ویژه سیاهپوستان و مسلمانان هم همینطور برخورد می‌کنند و من می‌خواهم از سوی کسانی صحبت کنم که نمی‌توانند صدایشان را به همگان برسانند؛ ما باید به حقوق بشر و کسانی که دسترسی به رسانه ندارند کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان در غرب تحت هجمه شدید قرار دارند و ما باید برای حمایت از آن‌ها پویش راه بیاندازیم گفت: برخی مقاماتی که در مراکز اسلامی هستند با مقامات آمریکایی تبانی دارند و آن‌ها از مسلمانان می‌خواهند ساکت باشند و صدایشان درنیاید، اما من از مسلمانان می‌خواهم اتحاد داشته باشیم و روی حمایت از مسلمانان و سیاهپوستان در غرب تمرکز داشته باشیم؛ آمریکا و غرب همیشه می‌خواهند میان ما تفرقه بیندازند، اما وقتی همه ما متحد شویم می‌توان یک پویش فضای مجازی راه بیاندازیم.

مجری ارشد شبکه پرس تی وی با اشاره به اینکه به عنوان یک خبرنگار زن سیاهپوست بازداشت شده است، گفت: همسر من یک مرد ایرانی است و من خوشحالم که به دین اسلام روی آوردم؛ اینک که ما به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران رسیده ایم؛ شاهد بحث اسلام هراسی در غرب هستیم و من خیلی مشتاقم در این زمینه با رسانه‌های دنیا مناظره کنم.

هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه آتی اش گفت: شاید علیه آمریکا شکایت کنم، اما قطعا کارم را در ایران ادامه می‌دهم با این تفاوت که ما باید متوجه و مراقب شدت اوضاع در غرب باشیم و به فشاری که روی سیاهپوستان و مسلمانان در آمریکا هست توجه داشته باشیم و اینکه توجه داشته باشیم که با کنار گذاشتن اختلافات می‌توانیم به هدفمان برسیم.



وی با تاکید بر اینکه آمریکا از قوانینش سوء استفاده می‌کند، گفت: بازداشت من به استناد قوانین شاهد اصلی بود که از سال ۲۰۰۱ یعنی حدود دو دهه است اجرا می‌شود و متاسفانه آن‌ها اسم قانون روی این مساله می‌گذارند و از آن سوء استفاده می‌کنند.

مجری ارشد شبکه پرس تی وی با تصریح اینکه هیچ اتهامی متوجه من نبود و فقط من را به عنوان یک شاهد اصلی دستگیر کرده بودند گفت: ۱۰ روز بازداشت بودم و هیچ پرونده و هیچ مورد ملموسی نبود که من بخواهم درباره آن شهادت دهم؛ مجموعه از سوالاتی بود که از من می‌شد و فشار رسانه‌ای که وجود داشت، اما هیچ پرونده ملموسی وجود نداشت.



هاشمی در پاسخ به این سوال که چه سوالاتی از شما می‌شد گفت: مشکل قانونی دارم و نمی‌توانم پاسخ دهم و درباره جزئیات این پرونده جوابی بدهم چراکه این پرونده مختومه است.

وی با بیان اینکه دستگیری من جنبه سیاسی داشت، چون پوشش خبری آن‌ها نیز رویکرد سیاسی داشت؛ گفت: من با cbs مصاحبه‌ای داشتم، اما به آن توجهی نشد، اما پوشش خبری ایران خیلی مناسب بود.

مجری ارشد شبکه پرس تی وی با تاکید بر اینکه ۹۸ و نیم درصد زندانیان آمریکا، سیاهپوست هستند و این سوال پیش می‌آید که چرا آن‌ها می‌خواهند سیاهپوستان را به حاشیه برانند، گفت: در مدتی که در بازداشت بودم موفق شدم داستان زندانی شدن یکی از سیاهپوستان را بپرسم؛ در آمریکا اگر بی گناه باشید و وارد یک پرونده شوید لااقل باید تا بیست سال در حبس بمانید مگر اینکه اقرار به گناه و اشتباه کنید تا تخفیفی بگیرید یعنی فرد بیگناه را وارد سیستمی به نام اقرار به اشتباه می‌کنند تا او را مقصر جلوه دهند؛ آن‌ها می‌خواهند سیاه پوستان را به حاشیه برانند.



هاشمی با اشاره به اینکه من تحت تاثیر حمایت ایرانیان قرار گرفتم، گفت: از همه مردم ایران، از آقای ظریف وزیر امور خارجه و آقای جبلی معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما و از هزاران مردمی که در سراسر جهان بعد از دستگیری از من حمایت کردند، تشکر می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها