کد خبر: ۱۱۸۹۵۶۱
مشهور ، تخصصی ترین مرکز ثبت شرکت و برند در ایران

ثبت شرکت چگونه است؟

ثبت شرکت مانند هر فعالیت رسمی دیگری، نیازمند فرآهم آوردن مدارک مورد نیاز و انجام برخی امور است که در واقع مقدمه و لازمه ثبت شرکت است.

همچنین باید در نظر داشته باشید که پس از ثبت شرکت نیز موظف به انجام تکالیف خاصی هستید که برخی از این تکالیف مانند اخذ کد اقتصادی را یکبار برای همیشه انجام می دهید، اما برخی از تکالیف دیگر مانند پلمپ دفاتر قانونی و تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیاتی را باید هر ساله و در مهلت مقرر قانونی انجام دهید و همچنین تمدید گواهی ارزش افزوده را نیز باید قبل از انقضاء آن و بسته به مورد هر شش ماه یا هر سال تمدید گردد.

بهتر است چه شرکتی ثبت کنیم؟

این سوال که ثبت چه نوعی از شرکت ها بهتر است، یکی از پر تکرارترین پرسش های متقاضیان ثبت شرکت است که نشان دهنده اهمیت نوع شرکت برای متقاضیان است.

اما در پاسخ باید گفت که انتخاب نوع شرکت تا حدود بسیار زیادی بستگی به شرایط، علایق و انتخاب شرکاء و سهامداران شرکت دارد و بغیر از موارد بسیار محدود، هیچ الزام قانونی ای برای انتخاب نوع شرکت توسط متقاضیان ثبت شرکت وجود ندارد.

بطور مثال شما هنگامی که تصمیم دارید در شرکتی که به ثبت می رسانید، مدت مدیریت اعضاء هیات مدیره از ابتدا بصورت نامحدود باشد و نیازی به تمدید نداشته باشند و یا علاقه ای به حضور بازرس در شرکت خود نداشته باشید، باید شرکتی مانند شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب نمایید، چرا که در شرکت سهامی خاص اولا طول مدت مدیریت اعضاء هیات مدیره بصورت محدود و حداکثر 2 سال خواهد بود و اگر تمایل داشته باشید که همان اعضاء هیات مدیره همچنان به کار خود در شرکت ادامه دهند، باید طی صورتجلسه ای تصمیم به تمدید مدت مدیریت ایشان بگیرید و مطابق با قانون تجارت باید این تصمیم را در مرجع ثبتی بنام اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به ثبت برسانید و پس از ثبت نیز در روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار مربوط به آگهی های شرکت، اگهی نمایید تا به اطلاع عموم برسد.

همچنین برای ثبت شرکت سهامی خاص، بر خلاف شرکت با مسئولیت محدود، حضور 2 نفر بازرس که یکی بازرس اصلی و دیگری بازرس علی البدل است، اجباری خواهد بود.

آیا برای ثبت برند باید حتما شرکت ثبت کنیم؟

پاسخ به این سوال نیاز به توضیحی کوتاه دارد، بدین شرح که بستگی به این دارد شما تصمیم دارید مالک برندی که تصمیم به ثبت آن را دارید، شخص حقیقی باشد یا شخص حقوقی.

اگر تصمیم به ثبت برند شخص حقیقی دارید که قضیه کاملا روشن است و نیازی به ثبت شرکت قبل از ثبت برند ندارید، اما گاهی ممکن است متقاضیان ثبت برند به هر دلیلی تصمیم داشته باشند که مالک برندشان شخص حقوقی باشد، در این موارد لازم است که قبل از ثبت برند، ابتدا شرکت خود را به ثبت برسانید تا بتوانید پس از آن برند خود را بنام شرکتی که به ثبت رسانده اید، ثبت نمایید.

برای ثبت برند و ثبت شرکت از کجا شروع کنیم؟

از آنجاییکه امور ثبتی و حقوقی از کارهای تخصصی و مستلزم داشتن دانش و تجربه کافی است، توصیه می نماییم به منظور صرفه جویی در زمان و هزینه های خود، قبل از شروع به انجام ثبت برند، ثبت شرکت، اخذ کد اقتصادی، پلمپ دفاتر، اخذ کارت بازرگانی و نظایر آن، با کارشناسان این قبیل امور مشاوره داشته باشید.

برای این منظور بدون تردید موسسه حقوقی مشهور که تخصصی ترین مرکز ثبت شرکت و ثبت برند در ایران محسوب می شود، بهترین انتخاب ممکن خواهد بود.

موسسه حقوقی مشهور با دارا بودن کارشناسان مجرب و وکلای پایه یک دادگستری با تجربه سال هاست که در زمینه امور ثبت و حقوقی و همچنین وکالت در دعاوی حقوقی، کیفری، ثبتی و خانواده نظیر طلاق توافقی به ارائه خدمت می پردازد.

برای تماس با موسسه حقوقی مشهور از طریق سایت موسسه به آدرس www.mashhoor.ir مراجعه نمایید و یا با شماره 43000430-021 تماس حاصل فرمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها