درخواست آقای حکایتی از مسؤولان

همه جا قصه بگوییم

بهرام شاه‌محمدلو را که می‌شناسید، همان آقای حکایتی خودمان، چهره محبوب ما دهه شصتی‌ها که جلوی دوربین می‌ایستاد و قصه می‌گفت. ما هم محو داستان‌هایش می‌شدیم و اصلا دنیای اطراف یادمان می‌رفت. او حالا بخشی از مهم‌ترین و عزیزترین خاطره‌های دوران کودکی ماست، هم قصه می‌گفت از روی یک کتاب بزرگ و لذت خواندن را به ما یادآوری می‌کرد و هم با قصه‌هایش مسحورمان می‌کرد.
کد خبر: ۱۱۸۸۵۱۶

آقای حکایتی مهمان آیین پایانی سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان اصفهان شده بود، هم از او تجلیل شد و هم مفصل درباره ارزش و اهمیت قصه‌گویی حرف زده است. او در بخش‌هایی از سخنان خود گفت: به‌دلیل اهمیتی که کتاب در زندگی همه ما دارد، ساعت کتاب و قصه‌خوانی باید برای کودکان و بزرگسالان جا بیفتد.
این بازیگر تئاتر افزود: از همه متولیان فرهنگی می‌خواهم به اختصاص ساعتی برای قصه‌گویی و ساعت کتاب در کشور توجه ویژه داشته باشند. ما امروز حتی در پادگان‌ها، ادارات، مدارس و کارخانه‌ها نیاز به ساعت کتاب داریم. حتی برای ده دقیقه در روز هم اگر شده باید همه ما هر کاری را که داریم کنار بگذاریم و دقایقی با آرامش کتاب بخوانیم.
آقای حکایتی در ادامه با اشاره به اهمیت کتابخوانی در خانواده و نهادینه شدن کتاب از دوره کودکی گفت: کتابخوانی باید برای کودکان و نوجوانان جدی گرفته شود؛ مادر من از کودکی برای من قصه می‌خواند و قصه‌ای که از آن دوران به یاد من مانده است و هنوز هم به آن فکر می‌کنم، «نمکی و دیو» است. او همچنین گفت: خیلی خوشحالم که امروز برای جشنی به نام کتاب در اصفهان و در کنار مردم زنده‌رود هستم، چون قلبا همه بچه‌ها را دوست دارم و برایم باارزش هستند.

اصفهان رکورددار جام‌باشگاه‌های کتابخوانی کشور
در ادامه این جشن کتاب اصفهان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان گفت: شهر اصفهان با 2250 باشگاه در سومین جام کتابخوانی کشور شرکت کرد و رکورددار تعداد باشگاه و میزان خرید کتاب شد.
حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری افزود: جامعه‌ای که کودکان آن اهل مطالعه باشند، حتما رو به پیشرفت خواهد بود و من به آینده این کودکان کتابخوانی که در این جمع می‌بینم، بسیار خوشبین هستم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها