گزارش جام‌جم از شگردهای دزدان حرفه‌ای که حساب 300مشتری را خالی کردند

دستبرد 4 میلیاردی اسکیمری

اعضای سه باند که با اسکیمر چهار میلیارد تومان از حساب 300 مشتری بانک سرقت کرده بودند، در عملیات پلیس فتای استان البرز دستگیر شدند. متهمان به صورت کاملا حرفه‌ای و سازمان‌یافته در یکی از شهرهای شمالی کشور اطلاعات حساب بانکی مسافران را کپی کرده و با خرید طلا و ارز حساب‌شان را خالی می‌کردند. پلیس با هشدار به مردم از آنها خواسته هنگام خرید رمز کارت بانکی را خودشان وارد کنند و آن را به فروشنده اعلام نکنند.
کد خبر: ۱۱۸۸۴۷۲

فرمانده انتظامی استان البرز در تشریح فعالیت این سه باند به جام‌جم گفت: رسیدگی به این پرونده با شکایت مردی در پلیس فتای استان البرز آغاز شد. شاکی مدعی بود، کارت بانکی‌اش در اختیار خودش هست و رمز دوم آن را هم به کسی نداده اما فرد یا افرادی حسابش را خالی کرده‌اند. پس از این شکایت ماموران پلیس فتا احتمال دادند او در دام مجرمان اسکیمری گرفتار شده است. با طرح این فرضیه محل‌هایی که در چند روز اخیر از آنجا خرید کرده بود شناسایی شد و ماموران به فروشگاهی در یکی از شهرهای شمالی مشکوک شدند.
سردار عباسعلی محمدیان افزود: این مغازه زیر نظر گرفته شد و در مدت ده روز اعضای سه باند که با هم مرتبط بودند، دستگیر شدند. در تحقیقات از متهمان مشخص شد، آنها افرادی که غیربومی و مسافر بودند را شناسایی و هنگام خرید با استفاده از دستگاه اسکیمر، اطلاعات حساب آنها را کپی کرده و با ساخت کارت بانکی از آن برداشت می‌کردند. یکی از اعضای این باند هنگامی که مشتری رمز را اعلام می‌کرد آن را یادداشت و هنگام سرقت استفاده می‌کرد. متهمان با این کارت‌ها و جعل مدارک شناسایی از طلافروشی‌ها و صرافی خرید می‌کردند.
وی با اشاره به دستگیری هفت نفر در این پرونده در استان‌های مختلف کشور خاطرنشان کرد؛ اعضای این باندها در مجموع حساب 300 نفر را کپی کرده و چهار میلیارد تومان به جیب زده بودند که دستگیر شدند. اعضای یکی از این باندها، سابقه جعل سکه در تهران را داشتند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی کارت‌ خام، دستگاه اسکیمر، لپ‌تاپ، کارتخوان و دستگاه چاپ کارت‌های بانکی کشف شد.
رئیس‌پلیس استان البرز در توصیه‌ای به مردم گفت: تا زمانی که این تبهکاران رمز کارت را نداشته باشند، نمی‌توانند از حساب‌ها برداشت کنند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان رمز خود را اعلام نکنید و هنگام خرید با کارت بانکی خودتان رمز را با رعایت نکات ایمنی وارد کنید.

رئیس پلیس فتای استان البرز درگفت‌وگو با جام‌جم به تشریح شگرد مجرمان اسکیمری پرداخت.

در ابتدا دستگاه اسکیمر برای کپی کارت به کارت خوان وصل می‌شود و با کشیدن کارت ، اطلاعات حساب کپی و از طریق کابل به لپ تاپ یا تلفن همراه منتقل می شود.

در مرحله دوم باید کارتی شبیه کارت بانکی تهیه شود که مشابه آن برای بازکردن درهتل ها یا کارت ساعت زنی استفاده می‌شود.

مرحله سوم کپی کردن اطلاعات کارت مشتری بر روی کارت های خام است که با اتصال دستگاه کارت زن به لپ تاپ یا گوشی تلفن همراه، این اطلاعات در حافظه مغناطیسی کارت ثبت می شود.

در مرحله چهارم برای این‌که کارت قابل استفاده باشد باید شبیه کارت های بانکی شود و مجرمان کارت های سفید را با برچسب به کارت های معتبر بانکی تبدیل می کنند.

در مرحله آخر برای خرید با این کارت ها باید نام استفاده کننده را بر روی آن چاپ کنند. برای این کار ابتدا مدارک هویتی جعلی درست کرده و بر اساس آن هویت، نام را روی کارت درج و خرید های میلیونی می‌کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها