رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی گفت: سرطان، گران‌ترین بیماری است و بالاترین تحقیقات حوزه پزشکی نیز در این زمینه انجام می‌شود، بنابراین توجه به سرطان، اهمیت بسیار زیادی دارد.
کد خبر: ۱۱۸۷۲۰۴

به گزارش جام‌جم، محمداسماعیل اکبری ‌افزود: در سال 96 حدود 500 میلیون دلار برای تهیه مواد اولیه داروی تولید داخل و 2/1 میلیارد دلار برای واردات داروی خارجی در کشور هزینه شده که این نقطه ضفعی برای کشور است و امیدواریم داروسازان توانمند کشور نیز به این حوزه توجه کنند.
رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: بالاترین میزان داروهای وارداتی مربوط به داروهای سرطان است، اما از سوی دیگر حداقل 30درصد پولی که در حوزه سرطان هزینه می‌شود، ضرورت تشخیصی ندارد.
‌ اکبری از جراحی، رادیوتراپی و دارودرمانی به عنوان روش‌های درمانی سرطان یاد کرد و ادامه داد: براساس استانداردها، در مورد تومورها، جراحی موجب بهبود 49 درصد، رادیوتراپی به همراه جراحی حدود 40 درصد و دارودرمانی و شیمی‌درمانی حدود 11 درصد در بهبود بیماران سرطانی تاثیر دارند، اما جراحی و روش رادیوتراپی به همراه جراحی مورد توجه کافی نبوده است. البته توزیع امکانات رادیوتراپی در کشور به دلیل گران بودن تجهیزات مورد نیاز، نامناسب است.
وی تصریح کرد: بیشترین هزینه در حوزه سرطان در زمینه دارودرمانی و شیمی‌درمانی است، درحالی که در کشور 30 درصد از موارد شیمی‌درمانی، غیرضروری هستند و در دنیا نیز برای شیمی‌درمانی استاندارد‌هایی وجود دارد و از نظر علمی، مقبول نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها