سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد:

نقش موثر نیروگاه هسته‌ای بوشهر در تولید برق

مدیرعامل شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر گفت: با تولید ۳۴ میلیارد کیلو وات ساعت برق هسته‌ای، بیش از ۵۰ میلیون بشکه نفت در مصرف سوخت‌های فسیلی صرفه‌جویی شده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۴۲
صرفه‌جویی ۵۰ میلیون بشکه‌ ای نفت با تولید برق هسته‌ای در بوشهر

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین غفاری امروز در نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر تولید نشدن گاز‌های آلاینده زیست محیطی را از دیگر مزیت‌های تولید برق هسته‌ای عنوان کرد و افزود: تاکنون به میزان ۲۹ میلیارد تن کاهش انتشار آلاینده زیست محیطی به سبب فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر ثبت شده است.

وی بیان کرد: از زمان اتصال نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه برق در شهریور سال ۱۳۹۰ تاکنون، ۳۴ میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید و ۳۲ میلیارد کیلووات ساعت آن به شبکه سراسری برق تحویل شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر همچنین با اشاره به تولید ۶.۱ میلیارد کیلووات ساعت در این نیروگاه از ۱۱ اردیبهشت تا کنون، بیان کرد ۵.۵ میلیارد کیلووات ساعت از این میزان برق تحویل شبکه سراسری شده است.

غفاری یادآور شد: این نیروگاه پارسال نیز ۷.۴ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کرد و ۶.۸ میلیارد کیلووات ساعت برق به شبکه سراسر تحویل داد.

وی با اشاره به اینکه امسال نیروگاه اتمی بوشهر باید ۲۹۷ شبانه روز موثر در مدار تولید باشد، افزود: نیروگاه تاکنون ۲۵۳ شبانه‌روز موثر و مفید وارد مدار تولید بوده و بر اساس برنامه‌ریزی دهه نخست اسفند امسال فعالیت آن برای تعویض سوخت و تعمیرات مورد نظر متوقف می‌شود و پس از تعمیرات فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: در هر مرحله سوخت‌گذاری ۱۶۳ بسته مجتمع سوخت در نیروگاه اتمی بوشهر بارگذاری می‌شود.

غفاری، ایمنی این نیروگاه را بسیار بالا دانست و افزود: در ساخت نیروگاه اتمی بوشهر از تجهیزات پیشرفته ایمنی استفاده شده و نیروگاه در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله بسیار مقاوم است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در نیروگاه اتمی بوشهر بیان کرد: در نیروگاه اتمی بوشهر سه مرکز مدیریت بحران با امکانات و تجهیزات مدیریت حادثه فعالیت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها