سخنگوی نیروهای سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان (یونیفل) به نقض گسترده قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت از سوی رژیم صهیونیستی اعتراف کرد.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۲۳
اعتراف یونیفل به نقض قطعنامه ۱۷۰۱ از سوی رژیم صهیونیستی

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، سخنگوی یونیفل تاکید کرد اقدامات اسرائیل در مواضعی که در مرزهای(فلسطین اشغالی) با لبنان تحت سیطره دارد، با قطعنامه 1701 شورای امنیت مغایرت دارد.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد ژنرال استفانو دیل کول فرمانده کل نیروهای یونیفل با سفر به شهرک عدیسه در جنوب لبنان از نزدیک شاهد اقدامات رژیم صهیونیستی در این منطقه لبنانی بود که اشغال کرده است.

این دومین سفر فرمانده یونفیل به شهرک العدیسه طی دو روز اخیر بوده است.

همزمان با حضور فرمانده یونیفل، یک گشتی نظامی رژیم صهیونیستی در جاده نظامی موازی دیوار فنی مشاهده شد. فرمانده یونیفل همچنین با بازدید از موضع گردان اندونزیایی یونیفل در شهرک عدشیت القصیر در جریان آخرین وضعیت منطقه قرار گرفت.

در پی تجاوز سال 1979 رژیم صهیونیستی به لبنان، نیروهای سازمان ملل با هدف دفاع از استقلال لبنان و خروج اشغالگران صهیونیستی، به این کشور وارد شدند.

نیروهای یونیفل در لبنان نقش حائل و محافظت از آتش بس میان رژیم صهیونیستی و لبنان را برعهده دارند.

قطعنامه 1701 شورای امنیت هم در پی جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان در 11 آگوست 2006 میلادی تصویب شد آن هم پس از آنکه رژیم صهیونیستی با وجود حمایت‌های گسترده آمریکا و متحدان غربی و خیانتکاران عرب در برابر رزمندگان حزب الله لبنان شکست خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها