یک منبع دولتی عراق روز یکشنبه فاش کرد که بشار اسد به نیروی هوایی عراق اجازه داده است تا مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه را با اطلاع قبلی هدف قرار دهد.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۸۸
عراق مواضع داعش در سوریه را بمباران می کند

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، یک منبع عراقی به شبکه خبری «روسیا الیوم» گفت: جنگنده های نیروی هوایی عراق از این پس اجازه دارند تا وارد حریم هوایی سوریه شده و بدون آن که منتظر موافقت دولت دمشق شوند، مواضع داعش را بمباران کنند و تنها کافی است در این مورد به سوریه اطلاع‌ رسانی کنند.

گفتنی است؛ اسد شنبه شب نامه ای از عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق دریافت کرد.

این نامه که از سوی «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق به اسد تحویل داده شد، محورهای آن توسعه روابط میان دو کشور و اهمیت تداوم هماهنگی میان دو کشور در همه زمینه ها به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و همکاری در این زمینه به ویژه در مرزهای دو کشور بود.

فیاض روز شنبه در دمشق با اسد دیدار کرد و در این دیدار پیام کتبی نخست وزیر عراق را تسلیم رئیس جمهوری سوریه کرد.

شایان ذکر است جنگنده های نیروی هوایی عراق طی روزهای گذشته چند حمله هوایی به مواضع داعش در داخل خاک سوریه داشتند.

گروه های تروریستی و تکفیری و کاروان های خودرویی آنان بین دو کشور سوریه و عراق در تردد بوده و جنگنده های نیروی هوایی عراق برخی مواقع برای سرکوب آنان مجبور به ورود به حریم هوایی سوریه می شوند.

این جنگنده ها برخی مواقع نیز پایگاه های تروریست ها در مناطق مرزی سوریه را به جهت پشتیبانی آنان از تروریست ها در نزدیک مرز عراق با سوریه بمباران می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها