استاد دانشگاه در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

صنعت شیلات ایران انقلابی گسترده را تجربه کرده است

نماینده سه دوره مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

مدیریت انقلابی پرشور و جوانگرایانه

یک نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه مدیریت انقلابی در ابتدای انقلاب بسیار قوی، پرشور و جوانگرایانه بود خاطرنشان کرد: کشور پیشرفت‌های خوبی درزمینه‌های مختلف به دست آورده بااین‌حال نیازمند مراقبت جدی در خصوص حفظ مدیریت انقلابی هستیم.
کد خبر: ۱۱۸۱۵۴۱
مدیریت انقلابی پرشور و جوانگرایانه

موسی‌الرضا ثروتی نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در خصوص تبیین مؤلفه‌های مدیریت انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مدیریت انقلابی در ابتدای انقلاب بسیار قوی، پرشور و جوانگرایانه بود خاطرنشان کرد: کشور پیشرفت‌های خوبی درزمینه‌های مختلف به دست آورده و مقام معظم رهبری آرمان‌‌ها و اهداف انقلاب را دنبال می‌کنند بااین‌حال نیازمند مراقبت جدی در خصوص حفظ مدیریت انقلابی هستیم.

ثروتی تأکید کرد: هرچند مدیریت کلان انقلابی از سوی رهبری حاکم است بااین‌حال از طرف ریاست جمهوری و مجلس که بدنه پائین تر هستند ضعف‌هایی وجود دارد و اگر مثلاً در ابتدای انقلاب اقدامات جدی در قوه قضائیه وجود داشت این اقدامات اکنون نیزباید انجام ‌شود.

این نماینده سابق مجلس ابراز امیدواری کرد: با توجه به پختگی که در این 40 سال بعد از انقلاب ایجادشده کشور به سمت تحولات مدیریتی حرکت کند و دوباره جامعه شاهد همان روحیه‌های انقلابی ابتدای انقلاب در کشور باشد.

وی با تأکید براین که موضوعاتی مانند حقوق‌های نجومی، کندی کارها و عدم نظارت در دولت ازجمله مواردی است که باروحیه انقلابی ابتدای انقلاب متناقض است خاطرنشان کرد: به‌طور مثال رهبری بارها فرموده‌اند که ما در جنگ اقتصادی هستیم ولی این جنگ اقتصادی هنوز آن‌طور که بایدوشاید در میان مسئولین وجود ندارد.

وی بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که انقلاب ما گاهی ریزش هم داشته است اظهار کرد: هرچند ما در میان انقلابی‌های اول ریزشی‌هایی هم داشته‌ایم بااین‌حال رویش هم داریم و جوانان باروحیه‌های انقلابی در حال ورود به میدان هستند و در بعضی از ابعاد مانند مباحث علمی و توجه به تولید داخل حرکت‌ها تندتر شده است بااین‌حال هنوز دولت همگام با تفکرات نخبگان و اندیشمندان نیست و نگاه لیبرالیستی و به بیرون در همه فعالیت‌های دولت اثر گذاشته است.

این نماینده سابق مجلس با تأکید براین که تفکر انقلابی مخالف ارتباط با غرب نیست خاطرنشان کرد: حضرت امام در همان ابتدای انقلاب فرموده بودند که ما علاقه‌مندیم به‌غیراز اسرائیل با همه کشورها ارتباط داشته باشیم ولی آن‌ها خود را عقب می‌کشیدند، نظر ما الآن‌هم همین‌گونه است ولی نکته‌ای که وجود دارد این است که ارتباط باید همراه باعزت و مصلحت باشد درحالی‌که اکنون شاهدیم در ارتباطات بیشتر عزت از بین رفته و مصلحت گرایانه شده است و همین مسئله موجب شده تا بگویند ما باید در برابر زور گوئی آن‌ها صبر کنیم.

وی بابیان اینکه در میان برخی از مدیران کشور تحول فکری از تفکر انقلابی به سمت تفکر لیبرالیسم، سرمایه‌داری، غرب‌گرایی، عدم توجه به داخل و نگاه به بیرون ایجادشده است اظهار کرد: به همین دلیل باید مواظبت باشیم تا در دام دشمن نیافتیم.

این نماینده سابق مجلس با تأکید براین که در این سال‌ها کشور از رهبری بسیار عالی برخوردار بوده است خاطرنشان کرد: همه سیاستمداران دنیا اذعان دارند که رهبری ایران است به‌خوبی توانسته جامعه را در فرازها و فرودها هدایت کند و باوجوداینکه بسیاری از انقلاب‌ها به 40 سالگی نرسیدند ولی انقلاب ایران 40 سال باقدرت در حال ادامه حیات است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به‌جز برخی از انقلابی‌های تحلیل رفته، انقلاب مشتاقانه مسیر خود را ادامه می‌دهد و بعضی از انقلابی‌های جدیدی ظهور پیداکرده‌اند که می‌توانند اطمینانی برای نظام و انقلاب باشند تا ان‌شاءالله راه امام را ادامه دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها