منابع سوری از برافراشته شدن پرچم سوریه در میادین شهر منبج خبر دادند. یگان‌های مدافع خلق کرد صبح امروز از عقب‌ نشینی کامل نیروهای خود از شهر منبج در شمال شرق سوریه خبر داد و از ارتش این کشور خواست وارد این شهر شود.
کد خبر: ۱۱۸۱۳۴۳
پرچم سوریه بر فراز منبج به اهتزاز درآمد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق کرد در بیانیه‌ای اعلام کرد: در سایه تهدیدات دولت ترکیه برای حمله به مناطق شمال سوریه و نابود کردن این منطقه و مجبور کردن مردم به مهاجرت مثل اتفاقی که در جرابلس، اعزاز، الباب و عفرین افتاد، ما اعلام می‌کنیم که با عقب نشینی از منبج برای جنگ با داعش و گروه‌های تروریستی دیگر در شرق فرات آماده می‌شویم برای همین از دولت سوریه که خود را از لحاظ ملی، سرزمینی و مرزی متعلق به آن می‌دانیم، می‌خواهیم نیروهای خود را برای تحویل گرفتن شهر منبج و مناطق اطراف آن و حفاظت از منبج در برابر تهدیدات ترکیه، به شمال سوریه بفرستد.

در پی این درخواست، ارتش سوریه نیروهای خود را متشکل از صدها سرباز، ادوات نظامی و خودروهای زرهی که در نزدیکی شهر مستقر کرده بود در داخل شهر استقرار داد.

ارتش سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وارد منبج شده و پرچم سوریه را بر فراز مرکز این شهر به اهتزاز در آورده است. ارتش سوریه تاکید کرد که امنیت همه شهروندان در منبج را تامین می‌کند.

اخیرا ترکیه اعلام کرده که عملیاتی را در شرق فرات سوریه آغاز خواهد کرد. به دنبال اعلام عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه کردها اکنون به دنبال این هستند که بتوانند به حمایت دولت سوریه برای حفاظت از مناطقشان در برابر حمله ترکیه دست یابند.

نیروهای کرد شهر منبج را با کمک آمریکا در اوت 2016 از کنترل داعش خارج کردند. پیشتر در این شهر نیروهای آمریکایی نیز در کنار کردها مستقر بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها