رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای از حمایت ۲۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا از ایران برای ارتقای ایمنی هسته ای خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۹۰۳۷
حمایت اتحادیه اروپا از ایران برای ارتقای ایمنی هسته‌ای

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، نشست مراجع ملی (NCPs) همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی با اتحادیه اروپا، با حضور ۱۶ مرجع ملی هماهنگ کننده به میزبانی مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در این جلسه که صبح امروز چهارشنبه ۱۴ آذر ماه ۱۳۹۷ برگزار شد، حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان هماهنگ کننده ملی همکاری های علمی، آموزشی و پژوهش با کمیسیون اروپایی، بر لزوم گسترش این حوزه از همکاری ها با اتحادیه اروپا و همچین هماهنگی مراجع ملی در این زمینه تاکید کرد.

در این جلسه، مراجع ملی، گزارشی از فعالیت های خود طی دو سال گذشته در حوزه های مختلف ارایه کردند و ضمن راهکارهای ارتقای همکاری با اتحادره اروپا، چالش های موجود دراین زمینه بررسی شد.

حسین سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی، اتحادیه اروپا را نمونه ایده آل همگرایی در میان سازمان های منطقه توصیف کرد و مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه علامه طباطبایی گزارشی از فعالیت های این دانشگاه در حوزه همکاری در حوزه «علم و جامعه» و همچنین برنامه اراسموس پلاس ارایه کرد.

دکتر کرمی ثابت معاون سازمان انرژی اتمی و رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای نیز ضمن برشمردن دستاورهای سازمان انرژی اتمی در حوزه همکاری با اتحادیه اروپا طی دو سال گذشته از حمایت ۲۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا از ایران برای ارتقای ایمنی هسته ای خبر داد.

در ادامه جلسه، نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، دانشگاه های تهران، اصفهان و سازمان حفاظت محیط زیست، گزارشی از عملکرد همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی با کمیسیون اروپایی ارایه کردند.

عطاء الله کوهیان معاون مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم نیز ضمن برشمردن کارکردهای مراجع ملی، نقش هماهنگ کننده آنها در ارتقای مناسبات را با اهمیت خواند.

همکاری های علمی آموزشی و پژوهشی ایران و اتحادیه اروپا بعد از توافق هسته ای ایران و ۱+۵، در چارچوب بیانیه همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی ایران و اتحادیه اروپا گسترش یافته و طرفین همکاری های خود را در دو چارچوب آموزشی (برنامه ارسموس پلاس) و پژوهشی (برنامه چشم انداز ۲۰۲۰) دنبال می کنند.

کارگروه مشترکی برای همکاری ها در این حوزه میان طرفین تشکیل شده که تا کنون سه جلسه از این کارگروه در تهران و بروکسل تشکیل شده و نشست چهارم این کارگروه نیز طی ماه های آینده در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار خواهد شد.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هماهنگی کننده ملی (National Coordinator) همکاری های علمی، اموزشی و پژوهشی با کمیسیون اروپایی است که همکاری های طرفین را از طریق ۱۶ مرجع ملی در حوزه های مختلف از جمله انرژی های نو و تجدید پذیر، یورواتم، علم برای جامعه، امنیت غذایی، کشاورزی، فناوری های زیستی، اقدامات اقلیمی، بیوتکنولوژی و سایر حوزه ها عملیاتی می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها