عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد

انصراف ۱۴ نماینده از استیضاح ظریف

وزیر خارجه کشورمان گفت: در کشور ما مثل همه کشورهای دنیا پولشویی هست و این واقعیت به این معنا نیست که کسی با پولشویی همراهی کند.
کد خبر: ۱۱۷۸۷۴۲
ظریف: کسی در کشور ما با پولشویی همراهی نمی کند

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، محمدجواد ظریف پس از پایان جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران این جلسه را مفید ارزیابی کرد و افزود: بیش از 10 سؤال و چند موضوع مربوط به استیضاح در این جلسه مطرح شد و بنده هم توضیحاتی را به نمایندگان محترم ارائه دادم.

وزیر خارجه اضافه کرد: این سؤالها بسیار گسترده بود، از فعالیت وزارت خارجه در حوزه اقتصادی، روابط با همسایگان و تعیین سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف در این جلسه گفتگو شد و توانستیم همفکری کنیم.

ظریف با اشاره به اینکه بخشی از گفتگوها در این جلسه مربوط به موضوع پولشویی بود، گفت: توضیح دادم که عرایضی که بنده کردم کاملاً واضح است.

وی افزود: بنده به عنوان کسی که همواره از نظام دفاع کرده و واقعیت را همه جا گفته ام، این واقعیت وجود دارد که در کشور ما مثل همه کشورهای دنیا پولشویی هست و این واقعیت به این معنا نیست که کسی با پولشویی همراهی کند.

ظریف با اشاره به پولشویی در کشورهای دیگر تصریح کرد: پولشویی همه جا هست همان طور که در روزهای قبل در آلمان و دیگر کشورها خبرهایی از پولشویی شنیدیم، مهم این است که با پولشویی برخورد جدی صورت بگیرد.

وزیر خارجه با اشاره به اینکه پولشویی در ایران مثل همه جای دنیا وجود دارد، خاطرنشان کرد: در کشور ما با توجه به قاچاق مواد مخدر و فسادی که وجود دارد امکان فرار مالیاتی هم وجود دارد و بالأخره پولشویی در همه موارد صورت می گیرد.

ظریف تصریح کرد: آنچه مهم است این است که با تصویب لوایحی که دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است، جلوی رخنه هایی راکه می تواند منجر به پولشویی شود بگیریم و احساس می کنم در کل نظام این تعهد و اراده وجود دارد که این کار صورت گیرد البته گروه هایی که منافعی در پولشویی دارند ممکن است فضاسازی کنند ولی این به این معنا نیست که هیچ نهادی از جمهوری اسلامی این کار را انجام می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها