جنگنده‌های حاضر در ائتلاف آمریکا بار دیگر روستای «الشعفه» در ریف دیرالزور را بمباران کردند که در جریان آن بیش از 30 غیر نظامی جان باختند.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۲۸
مرگ بیش از 30 غیرنظامی در حملات ائتلاف آمریکا به سوریه

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، منابع خبری از ارتکاب جنایتی دیگر از سوی ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در شرق سوریه خبر دادند.

منابع محلی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کردند که جنگنده‌های آمریکا روستای «الشعفه» واقع در «ریف» دیرالزور را به شدت بمباران کردند.

در جریان این بمباران تا لحظه تنظیم خبر بیش از 30 غیر نظامی کشته شدند که بیشتر آنان زنان و کودکان بودند.

پایگاه خبری معارض «نداء سوریا» در توضیحات بیشتر این جنایت گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی در این منطقه یک بیمارستان متعلق به زنان را بمباران کرده است.

ائتلاف آمریکا طی چند ماه اخیر بارها مناطق مسکونی واقع در ریف دیرالزور را به بهانه مبارزه با داعش بمباران کرده است و اخیرا در جریان بمباران شهرک «هجین» ۲۰ نفر دیگر از شهروندان سوری کشته شدند.

آمریکا بارها به بهانه بمباران مواضع داعش، مناطق مسکونی اهالی استان دیرالزور در شرق سوریه را بمباران کردند که در طول حدود یک ماه گذشته بیش از 100 غیرنظامی در این مناطق کشته و صدها نفر نیز مجروح شده‌اند.

جنایات آمریکا محدود به حملات هوایی نیست؛ بلکه جنگنده‌های حاضر در این ائتلاف اوایل آبان ماه گذشته علیه غیر نظامیان از بمب ممنوعه فسفری که یک سلاح «کشتار جمعی» محسوب می‌شود؛ استفاده کردند.

استفاده از بمب‌ های فسفری پیش از این نیز در سوریه و علیه داعش سابقه داشت؛ به طوریکه وزارت خارجه سوریه در تاریخ ۲۸ مهر در نامه‌های جداگانه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد آمریکایی‌ها از بمب‌های ممنوعه فسفری استفاده می‌کنند که آخرین مورد آن در ۱۳ اکتبر در شهر «هجین» در ریف دیرالزور اتفاق افتاده است.

دولت سوریه ائتلاف آمریکایی را غیر قانونی می‌داند که بدون موافقت دولت رسمی سوریه و شورای امنیت سازمان ملل عمل می‌کند.

ائتلاف آمریکایی موسوم به «ائتلاف جهانی ضد داعش» که از آگوست ۲۰۱۴ با ادعای مبارزه با داعش موجودیت خود را اعلام کرده عملا یک عضو بیشتر ندارد و آن هم آمریکاست. هرچند در بدو تشکیل وزیر خارجه وقت آمریکا مدعی شد ۴۰ کشور در آن عضو هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها