درباره کتاب‌های نژادپرستانه هفتادمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت از هیتلر و هایدگر تا اسلام‌هراس‌ها

فاشیست‌های کتاب‌باز

دبیر جشنواره کتاب شهرستان پارسیان اعلام کرد

حال خوش خواندن همه گیر می‌شود

دبیر دومین جشنواره کتاب شهرستان پارسیان با اشاره به اهمیت توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی اعلام کرد: دومین جشنواره کتاب شهرستان پارسیان با عنوان «حال خوش خواندن» برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۴۴۷
حال خوش خواندن همه گیر می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین زلیخا رشیدی در این باره گفت: این جشنواره در بخش‌ها و محورهای مختلفی میزبان علاقمندان فرهنگ ادب است که عبارتند از، نمایشگاه، عرضه، معرفی و فروش کتاب در کنار معرفی نویسندگان بومی و آثار مطرح آنها برای بازدید کنندگان.

وی در ادامه افزود: برای بسط و توسعه فرهنگ کتابخوانی تصمیم برآن شده است که در یکی از بخش‌های مربوط به این جشنواره نسبت به عضویت در کتابخانه عمومی و اهداء کتاب به کتابخانه‌ها نیز تلاش کنیم که براین باوریم بخش مورد نظر مورد استقبال بازدید کنندگان قرار خواهد گرفت.

رشیدی به خبرنگار ما گفت: البته برای تشویق بازدید کنندگان بخصوص کودکان و نوجوانان تصمیم برآن داریم تا از میان بازدیدکنندگان جشنواره به صورت تصادفی کتاب هدیه بدهیم تا به این ترتیب بتوانیم فرهنگ هدیه دادن کتاب را نیز در میان خانواده‌ها گسترش دهیم.

دبیر دومین جشنواره کتاب شهرستان پارسیان تصریح کرد: در بخش هنری این جشنواره به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که هنرمندان شهر نیز حضور داشته باشند و به ترسیم نقاشی‌های انلاین نیز اقدام کنند. این درحالی است که برای درگیر شدن کودکان با موضوع هنر و تجربه نقاشی نیز نماشگاه نقاشی کودکان شرکت کننده در دورهمی‌های مختلفی برنامه‌ریزی شده است.

رشیدی در ادامه تاکید کرد: به منظور ایجاد انگیزه برای حضور بازدید کنندگان در ادوار آتی این جشنواره تصمیم‌گرفته شد نسبت به چاپ و نمایش عکس‌های جشنواره سال قبل نیز اقدام شود تا به این ترتیب بازدیدکنندگان بتوانند با گذشته خود خاطره بازی کرده و در آینده نیز منتظر تکرار جشنواره باشند.

دبیر دومین جشنواره کتاب شهرستان پارسیان تصریح کرد: در نهایت یکی از مهمترین بخش‌های این جشنواره مربوط به جمع آوری داستان‌های فولکلوریک شهرستان است که براین باوریم با این کار زمینه زنده ماندن داستان‌های بومی را ایجاد کرده و به آیندگان منقل می‌کنیم.

لازم به یادآوری است دومین جشنواره کتاب شهرستان پارسیان با همکاری شهرداری و شورای اسلامی‌شهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کتابخانه های عمومی از تاریخ 29 آبان تا 1 آذرماه سال جاری در سالن ورزشی تختی درهایش را به روی عموم بازدید کنندگان خواهد گشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها