سفیر ایران در انگلیس در مصاحبه با سی ان ان مطرح کرد؛

شکست آمریکا در اجماع بین المللی بر سر تحریم‌ های ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره مقابله با تحریم‌های آمریکا در گفتگو با جام جم آنلاین:

فرصتی برای رونق بازار سرمایه/ آخرین حربه آمریکا جنگ روانی بود

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های اخیر آمریکا گفت: با انسجام و کارکرد مشترک بین دولت و مجلس توانستیم فشار های بیرونی را کاهش داده و توانایی های داخلی کشور را بروز و ظهور دهیم.
کد خبر: ۱۱۷۵۵۰۷
فرصتی برای رونق بازار سرمایه/ آخرین حربه آمریکا جنگ روانی بود

علی بختیار، نماینده گلپایگان در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با جام جم آنلاین با تاکید بر برنامه ریزیهای صورت گرفته برای مقابله با ترفند های امریکا در خصوص عدم فروش نفت افزود:در رابطه با تحریم های نفتی برنامه ریزی شده و جلساتی به صورت محرمانه با بخش‌های مختلف وزارت نفت و امور بین الملل شرکت نفت وبخش های دیگر دولت در کمیسیون انرژی تنظیم شده است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت:علی رغم اینکه آمریکایی‌ها گفته بودند که ما در 13 آبان صادرات نفت ایران را به صفر می رسانیم، اما خودشان مجبور شدند که به 8 کشور اجازه خرید نفت ایران را بدهند تا پالایشگاه های این کشورها نفت خود را از ایران تامین کنند.

وی با بیان اینکه با ساز و کارهای طراحی شده و هماهنگی بانک مرکزی ، بورس نفت راه اندازی شده و اولین عرضه در این بازار بسیار موفقیت آمیز بوده تاکید کرد:ما باید از تحریم های نفتی به عنوان یک فرصت برای این بازار سرمایه ای استفاده کنیم و انشالله همین مسیر را دائماً به روز خواهیم کرد.

بختیار در مورد عدم همراهی برخی کشورها از جمله اتحادیه اروپا با تحریم های امریکا گفت:اروپایی قرار شده ساز و کاری را تعریف کنند تا بتوانیم صادرات نفت مان را به اروپا داشته باشیم و نسبت به انتقال پول نیز اقدام کنیم در این روند حتی مدل های جدیدی برای حمل و نقل، بیمه بقیه بخش ها نیز دیده شده است.

وی بیان اینکه منتظر اقدامات عملی اروپا در این مسیر هستیم تاکید کرد:باقی ماندن ایران در توافق برجام منوط به انجام تعهدات اروپا است؛ چون این توافق باید برای ایران منفعتی داشته باشد در غیر این صورت ما حتما در مورد خروج از برجام تصمیم گیری خواهیم کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص جنگ روانی آمریکا که در کنار تحریم ایران راه اندازی شده افزود: جنگ روانی آخرین حربه ای است که آمریکایی ها به آن متوسل شده اند آنها با تک تک بانک های دنیا وارد مذاکره شدند و دیپلمات های خود برای رسیدن به اهدافشان راهی دور دنیا کردند اما روز 13 آبان دیدیم که هیچ اتفاقی رخ نداد.

وی با اشاره به وحدت و انسجام داخلی که نفوذ دشمن را کمرنگ می کند گفت:این انسجام در جهت شکوفایی ظرفیت‌های موجود در کشور می تواند ما را تا جایی ببرد که بتوانیم کشور را در بهترین وضعیت اداره کرده و مشکلات مردم را رفع کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: درست است که مسائل اقتصادی، امروز فضا را برای ملت تنگ و سخت کرده و مردم را در فشار و مشقت قرار داده، اما قطعا به دنبال این هستیم که شرایطی را ایجاد کنیم که این تنگناها و سختی‌ها انشاالله مردم را در وضعیت معیشتی بهتری قرار دهد و کشور را به سمت بهبود پیش برود.

علی بختیار، نماینده گلپایگان تاکید کرد:همه ما باید با هم و در کنار هم راه برون‌رفت از شرایط فعلی را بیابیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها