فروشگاه بزرگی معروف به خیرخواه مارکت در کابل آتش گرفت و 300 مغازه سوخت. به گزارش جام‌جم، ساعت 18پنجشنبه شب آتش‌سوزی شدیدی در فروشگاه بزرگ خیرخواه مارکت در جاده نادر پشتون شهر در نزدیکی ارگ ریاست جمهوری کابل رخ داد. آتش‌نشانان و گروه‌های امدادی در آنجا حاضر شدند و به خاموش کردن شعله‌های آتش پرداختند تا این‌که این عملیات ساعت 6 صبح بامداد جمعه پایان گرفت و شعله‌های آتش خاموش شد. این فروشگاه و مغازه‌های اطراف آن محل عمده‌فروشی بودند و انباری شماری زیادی از مغازه‌ها هم در همین محل قرار داشت. در این فروشگاه لوازم برقی، کامپیوتر، یخچال، ماشین لباسشویی، کولر و وسایل خانگی و تلفن‌همراه به فروش می‌رسید. آذرخش حافظی، مسؤول روابط خارجی اتاق‌های تجارت و صنایع افغانستان در این باره اعلام کرده است در آتش‌سوزی خیرخواه مارکت حدود 300 مغازه در آتش سوخته و این حادثه باعث شده ده‌ها میلیون دلار به صاحبان مغازه‌ها خسارت مالی وارد شود.
کد خبر: ۱۱۷۴۳۷۸

وی ادامه داد: آتشنشانان به موقع به محل نرسیدند. راه درست برای رسیدن آتشنشانان به محل وجود نداشت تا آتشسوزی فوری مهار شود. اگر این فروشگاه مسیرهای مناسبی داشت آتشسوزی ساعتها طول نمیکشید.گروههای عملیاتی پلیس کابل در محل آتشسوزی مستقر هستند تا از دستبرد احتمالی به اموال مردم جلوگیری شود. گفته میشود هنگام بروز آتشسوزی، بسیاری از مغازهداران محل را ترک کرده بودند و به کسی آسیبی نرسیده است. شاهدان عینی نیز گفتند: مغازهداران به محض وقوع آتشسوزی سعی میکردند اموال خود را از مغازهها خارج کنند تا حداقل بخشی از آن سالم بماند.

برخی مغازهداران که در این حادثه مغازههایشان دچار حریق شده است احتمال میدهند، این آتشسوزی بر اثر اتصال برق رخ داده باشد، اما برخی منابع محلی اعلام کردهاند که بیش از 300 مغازه در آتشسوزی خیرخواه مارکت سوخته است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها