معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، برنامه‌های این اداره‌کل به مناسبت یوم الله 13 آبان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۷۳۹۴۹
جزئیات برنامه‌ های دانش‌ آموزی یوم‌ الله ۱۳ آبان

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، عبدالرسول کریمی برنامه‌های آموزش و پرورش شهر تهران در روز یوم الله ۱۳ آبان را تشریح کرد و گفت: یوم الله ۱۳ آبان یادآور سه واقعه بزرگ است؛ ابتدا تبعید بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، دوم کشتار ناجوانمردانه دانش‌آموزان انقلابی در مقابل دانشگاه تهران و سوم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره)؛ نقطه مشترکی که این سه واقعه مهم به وجود آورده است، روحیه ظلم ستیزی ملت غیور ایران است.

وی افزود: اختصاص روز دانش‌آموز در تقویم رسمی کشور، اهمیت روز ۱۳ آبان را به ویژه برای آموزش پرورش دو چندان کرده است و شور انقلابی در بین مردم ما نیز دو چندان شده است.

کریمی ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در روز ۱۳ آبان ماه با ارسال شیوه‌نامه‌ای به مدارس، برنامه‌های مهمی را به مناسبت این روز تدارک دیده است که اهم این برنامه‌ها شامل اجرای برنامه‌ها توسط دانش‌آموزان با همیاری مسؤولان مدارس، نصب بنرها بر سر درب مدارس، نمایش پلاکاردهای تبلیغاتی و ترویجی، دعوت از مبلغین حوزه‌های علمیه و ائمه جماعات مدارس جهت بیان سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ملت ایران، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و از همه مهم‌تر برگزاری مراسم ویژه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تمامی مدارس است.

وی به حضور دانش‌آموزان در راهپیمایی روز ۱۳ آبان بر اساس سهمیه مناطق اشاره کرد و گفت: در این مراسم دانش‌آموزان ۱۹ منطقه شهر تهران شرکت خواهند کرد و بر اساس جمعیت دانش‌آموزی اتوبوس‌هایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: در این مراسم، بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی، جمعیت هلال احمر و اتحادیه انجمن‌های اسلامی حضور فعالی خواهند داشت و به همه جهانیان ثابت خواهند کرد که منویات مقام معظم رهبری همچنان سرلوحه کار قرار خواهد گرفت و از دستاوردهای انقلاب حراست خواهند کرد.

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار خواهیم گرفت این مراسم نسبت به سال‌های گذشته باشکوه تر برگزار خواهد شد و تلاش ما بر این است تمامی تشکل‌های ما فعال باشند و باید به این نکته توجه داشته باشیم که استکبارستیزی مربوط به دانش‌آموزان نیست و همه آحاد فرهنگیان و ملت غیور حضور مؤثر و فعال خواهند داشت، همچنین در مدارس همه تلاش بر این است که در این ایام تقدیر و تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده و منتخب داشته باشیم.

کریمی اضافه کرد: در همین خصوص ما در این ایام، برگزاری مسابقات فرهنگی، مسابقات کتابخوانی، ورزشی و هنری متناسب با ایام صفر، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی دانش‌آموزان عضو تشکل‌های مختلف و مشارکت جدی دانش‌آموزان در برنامه‌های روز دانش‌آموز و اجرای فعالیت‌ها توسط آنها را خواهیم داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: در مراسمی که در روز ۱۳ آبان در مقابل لانه جاسوسی انجام خواهد شد بیانیه تشکل‌ها آماده و توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی و سرود دانش‌آموزی توسط دانش‌آموزان شهر تهران و منتخب آنان اجرا خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها