مدیر شبکه سه امروز در برنامه حالا خورشید درباره پخش برخی برنامه های این شبکه توضیح داد.
کد خبر: ۱۱۷۳۱۴۰
توضیحات مدیر شبکه سه درباره پخش برنامه «نود»

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، علی فروغی مدیر شبکه سه امروز در برنامه حالا خورشید حضور پیدا کرد و درباره عملکرد 6 ماه گذشته، برنامه های جدید و پیش روی این شبکه تلویزیونی توضیحاتی ارائه داد.

فروغی در ابتدا در خصوص نظرسنجی برنامه حالا خورشید گفت: جالب است خودتان برای خودتان نظرسنجی می گذارید و می گویید 97 درصد مخاطبان برنامه را دوست دارند و تنها سه درصد از برنامه راضی نیستند. اما باید این نظرسنجی را در شبکه یک می گذاشتیم، تا ببینم نتیجه چه می‌شود؟ زرنگی کردید و خب من قلق کار مجری ها را می دانم؛ چرا که در رادیو شش هفت سال مجری و سردبیر بودم.

در ادامه رشیدپور از قول مردم از فروغی درباره بر عهده گرفتن مدیریت شبکه سه با تجربه کم مدیریتی و سن پایین پرسید. فروغی در این باره گفت: من از اواخر دهه هشتاد در تلویزیون بودم و با رسانه بیگانه نبودم. به نظرم بهترین ملاک سنجش و ارزیابی، عملکرد افراد است. امروز در جامعه مردم نیاز به هوای تازه، انرژی تازه و مدیریت جوان دارند. این را در میان مردم برویم، می شنویم.

رویکرد شبکه سه سیما شفافیت با مردم و پاسخگویی است

فروغی در ادامه با تاکید بر لزوم پاسخ گویی و شفافیت مدیران گفت: ما در این شش ماه بسیار بر اصل شفافیت و پاسخگویی مدیران و مسئولان تاکید کرده ایم. در این مدت ظریف وزیر امور خارجه، بطحایی وزیر آموزش و پرورش، جهرمی وزیر ارتباطات و حتی برخی مدیران شبکه های مختلف همه و همه به برنامه آمدند و درباره بسیاری از موارد مورد سوال مردم حرف زدند. مردم این انتظار را دارند از مدیران کشور که بیایند و درباره مسائل روز جامعه حرف بزنند. رویکرد شبکه سه در این مدت شفافیت بوده و من فکر می کنم مردم هم بسیار موافق باشند که شبکه سه در این مدت کوتاه شجاع تر از قبل شده است.

وی اضافه کرد: خیلی مهم است ما صریح حرف بزنیم و مسئولان این کار را انجام بدهند. زمانیکه تخم مرغ گران شده بود رییس صداوسیما درخواست داشت که مسئولان بیایند و توضیح دهند. مردم حق دارند که برایشان سوال ایجاد شود و ما باید پاسخ دهیم. ما دشمن زیاد داریم و همین الان برای ما ۲۸۰ شبکه فارسی زبان درست کرده اند که برنامه سازی می‌کنند. درحالیکه ما در صداوسیما چند ده شبکه داریم که برنامه‌های برند دارند. در همین شبکه سه حفظ برنامه‌های برند کار بسیار سختی است.

وی با اشاره به چند برنامه جدید این شبکه و حضور چهره‌هایی مثل گلزار در مقام مجری اظهار کرد: برنامه «برنده باش» را مردم می‌بینند. چیزی که به یک برنامه کمک می‌کند، چهره بودن است. اگر به اجرای او نگاه کنید از برنامه اول تا الان بسیار متفاوت و رو به صعود است و چهره‌ای محبوب هم است. بالاخره وقتی مردم ببینند، چهره‌ای جلوی دوربین است که او را می‌شناسند با او زودتر ارتباط برقرار می‌کنند.

وی همچنین درباره پخش موسیقی‌ها گفت: زمانی می‌گفتند اگر فلانی (علی فروغی) به شبکه سه بیاید، به جای احسان علیخانی و برنامه «ماه عسل» اجرای نجم الدین شریعتی را پخش می‌کند. دیدیم که اینگونه نیست و سلیقه جوانان در نظر گرفته می‌شود. البته ما برنامه‌های مختلف عقیدتی داریم، اما به شکل درستش پخش می‌شود.

ما هم از پایان بندی دلدادگان راضی نیستیم

در ادامه رشیدپور از انتقاد مردم درباره پایان سریال دلدادگان گفت و فروغی پاسخ داد: خود ما هم از پایان بندی این مجموعه ناراضی هستیم؛ این را تاکید می کنم که هیچ سانسوری در این سریال اتفاق نیفتاد. منوچهر هادی فیلمنامه را همانطور که بود پیش برد؛ اما در فینال بازیگر اصلی قصه به خاطر بحث مالی حاضر به حضور سر صحنه نشد و عوامل مجبور شدند به این شکل سریال را به پایان ببرند؛ اما ما این موضوع را پیگیری می کنیم. این مسائل نباید باب شود.

احسان علیخانی با شوی «استعدادیابی» می آید

فروغی درباره مسابقه‌ها و برنامه‌های جدید شبکه سه گفت: ما در زمستان احسان علیخانی را داریم که با یک شوی استعدادیابی می‌آید. او یکی دو شب با یک برنامه استعدادیابی می‌آید که بعد از خبر ۲۲ پخش می‌شود. یک شب هم شما با یک مجله سیاسی اجتماعی با نام «حالا مهتاب» حاضر می‌شوید. همچنین یک مسابقه با نام «قهرمان ایرانی» داریم. ضمن اینکه برنامه «برنده باش» نیز با گلزار ادامه پیدا می‌کند.

فروغی درباره برنامه هفت هم گفت: برنامه هفت بعد از یک دوره وقفه، به زودی با اجرای بهروز افخمی از دی ماه روی آنتن می رود.

برنامه نود از هفته آینده روی آنتن می رود

فروغی در ادامه درباره حواشی برنامه نود و پخش نشدن آن گفت: چینش کنداکتور شبکه دست من به عنوان مدیر شبکه نیست؛ بلکه در یک شورایی این تصمیمات گرفته می شود. واقعیت این است که در همان شب فوتبالی هم که برنامه نود روی آنتن نرفت و آن حواشی پیش آمد، طبق برنامه تا ساعت 12 شب مسابقات فوتبال تمام می شد و به آقای فردوسی پور گفتیم که بعد از ساعت 12 برنامه را روی آنتن ببر؛ اما او نپذیرفت.

وی افزود: آنچه من به عنوان مدیر روی آن تاکید دارم، شفافیت و کار حرفه ای است. ما در شبکه سه اگر می‌خواستیم کار غیراصولی و غیرحرفه‌ای انجام دهیم، نمی‌توانستیم این همه برنامه‌های چالشی داشته باشیم. اگر من به عنوان مدیر تحت تاثیر یک فشار، حرکتی انجام دهم نمی‌توانم به راحتی برنامه‌های چالشی داشته باشم. برنامه «تخت گاز» پربیننده‌ترین برنامه دنیا در بی بی سی بود، ولی وقتی مجری با تهیه کننده دعوایش شد او را اخراج کردند. ما خود را با بی بی سی مقایسه می‌کنیم، چون شبکه سه یک رسانه حرفه‌ای و جدی است. خود شما می‌گذارید پرویز نشاط و ترابیان روی آنتن بیایند و هرآنچه را می‌خواهند بگویند؛ حتما نمی‌گذارید. کار باید حرفه‌ای باشد و از مدار اصلی خود خارج نشود. این رسانه مهمترین رسانه جمهوری اسلامی کشور است. عادل در همین سال‌ها روی آنتن کشور بوده است و من هم به خاطر همین مردم این حرف‌ها را بیان می‌کنم. آقای فردوسی پور بعد از آن ماجرا مصاحبه کرد و حرف خانواده را بیرون برد، در حالی که به نظر ما اصلا لازم نبود. ما اهل جنجال و هیاهو نیستیم و وظیفه ما شرح صدر و گفتگو است.

فروغی درباره پخش دوباره این برنامه گفت: این هفته به احتمال زیاد ویژه برنامه اربعینی را دوشنبه شب خواهیم داشت؛ اما ان شاء الله از هفته آینده نود روی آنتن می رود.

وی در پایان درباره پخش این برنامه در شب اربعین گفت: شب اربعین محدودیت اربعین را داریم، ولی موافق هستم که برنامه «نود» را در این شب قبل از بازی پرسپولیس داشته باشیم که البته باید به جلسه کنداکتور برود و منوط به آیتم‌های برنامه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها