شاه‌ویسی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین تشریح کرد/ بخش دوم

تحریم‌های 13 آبان اتفاق ویژه‌ای در کشور ایجاد نمی‌کند

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل:

بیگانگان جایگاهی در ارتقای حقوق بشر ایران ندارند

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مشروعیت و امنیت ایران را برگرفته از صدا و رای مردم دانست و گفت: در تلاش ایرانیان برای حفظ و ارتقای حقوق بشر، هیچ جایی برای بازیگران بیگانه نیست.
کد خبر: ۱۱۷۲۵۷۳
بیگانگان جایگاهی در ارتقای حقوق بشر ایران ندارند

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، محمد حسنی نژاد روز گذشته (چهارشنبه) در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پاسخ به گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران افزود: تاریخ حتی امروز هرچند در سکوت اما قطعا جنایت های مستمر حامیان دروغین حقوق بشر را ثبت و ضبط می کند.

وی ادامه داد: مشروعیت و امنیت ایران برگرفته از صدا و رای مردم است. محیط دمکراتیک و پویای داخل کشور موید این مساله است. اداره کشور بر اساس صندوق های رای و نظر مردم ، به ایجاد فرایندی دمکراتیک و صلح آمیز انجامیده است.

نماینده ایران در کمیته حقوق بشر مجمع عمومی اضافه کرد: مردم ایران نیازی به دریافت توصیه از مزورانی ندارند که مرتکب شدیدترین نقض های حقوق بشری تاریخ شده اند. در تلاش های مشترک ایرانیان برای ارتقا و حفاظت از حقوق بشر، هیچ جایی برای بازیگران بیگانه نیست، آنهایی که قصد واقعی برای پیشرفت حقوق بشر ندارند.

حسنی نژاد تاکید کرد: کشورهایی که به طور کامل در ایفای حقوق بشر در جوامع خود شکست خورده اند، کشورهایی که جوامع آنها لبریز از نژادپرستی، بیگانه هراسی، اسلام هراسی و شکنجه است، اعتبار اخلاقی برای اظهار نظر درباره کشوری ندارند که صادقانه در پی ارتقای حقوق بشر است.

وی اظهار کرد: چه کسی از سیاست های تهاجمی و مخرب آمریکا علیه ایران بی خبر است؟ چه کسی از رویکرد انتخابی، مضر و غلط دولت ایالات متحده نسبت به مساله حقوق بشر در سراسر جهان بی اطلاع است؟

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به توجه گزارشگر ویژه حقوق بشر به آثار تحریم ها بر مردم ایران، گفت: برای نخستین بار در سالهای زیادی که گزارش های مشابهی تهیه شده است، یک بند از این گزارش به تاثیر تحریم های اقتصادی بر حقوق بشر ایرانیان اختصاص می یابد. هر چند خیلی کم و خیلی دیر شده اما این پیشرفت را مثبت ارزیابی می کنیم.

حسنی نژاد افزود: انتظار می رود گزارشگر ویژه، همکار خود ادریس جزایری گزارشگر ویژه در مورد تاثیر منفی اقدامات یک جانبه را برای سفر به دیدار از ایران و ارزیابی اثرات تحریم های یکجانبه ایالات متحده بر حقوق بشر ایرانیان تشویق کند.

وی به رای موقت دیوان بین المللی دادگستری درباره تحریم های آمریکا علیه ایران هم اشاره کرد و ادامه داد: دستورالعمل موقت دیوان بین المللی دادگستری در 3 اکتبر سال 2018، غیرقانونی بودن تحریم های ایالات متحده را برجسته می کند.

این دیپلمات ایرانی خاطرنشان کرد: دیوان به اتفاق آرا تصمیم می گیرد که ایالات متحده هر مانعی را برای صادرات آزاد دارو و وسایل پزشکی، مواد غذایی و کالاهای کشاورزی؛ قطعات یدکی، تجهیزات و خدمات مرتبط (شامل گارانتی، تعمیر و نگهداری، خدمات تعمیر و بازرسی) لازم برای ایمنی حمل و نقل هوایی شهروندان در قلمرو جمهوری اسلامی برطرف کند. ایالات متحده هنوز این دستور الزام آور را اجرایی نکرده است.

حسنی نژاد اضافه کرد: نمی توان نقض اهداف منشور ملل متحد و فعالیت های تروریستی را پشت عنوان فعالیت های حقوق بشری پنهان کرد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، در حالی که تمام ماموریت های کشوری را به دلیل سیاسی بودن مردود می شمارد، بر ترویج احترام متقابل و گفت و گو به عنوان راه مناسب برای رسیدگی به هر گونه نگرانی واقعی در مورد حقوق بشر تاکید دارد.

این دیپلمات کشورمان تاکید کرد: ایران به عنوان مدافع چندجانبه گرایی همچنان خواستار گفت وگو بر اساس درک، همکاری و احترام متقابل است اما گزارش گزارشگر ویژه به این هدف خدمت نمی کند!
جاوید رحمان روز چهارشنبه در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد گزارش سالانه خود را از وضعیت حقوق بشر در ایران ارائه داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها