پرسپولیس با گل زیبای سیامک نعمتی به فینال آسیا رفت تا مردم شبی شاد را سپری کنند

عجب نعمتی!

سرانجام پرسپولیس به آن چیزی که حقش را داشت رسید. فینال لیگ قهرمانان آسیا برای تیمی که دو پنجره نقل و انتقالات را با اشتباه بزرگ طارمی از دست داد، کمترین پاداش بود. شاگردان برانکو در حالی به فینال رسیدند که در بسیاری از بازی‌ها حتی 5‌نیمکت‌‌نشین در حد ترکیب اصلی هم در اختیار نداشتند. قرمزهای محبوب ایران در نیمه نهایی تیمی را روبروی خود می‌دیدند که فقط یک بازیکنش 10 برابر خرج یک سال پرسپولیس پول دریافت کرده بود. بازیکنان پرسپولیس چه در بازی رفت و چه در بازی برگشت از جان و دل، باغیرت، مردانه و کم‌نقص جنگیدند تا شادی را به هواداران‌شان و مردم ایران هدیه دهند. بازی در حالی آغاز شد که بیش از 80هزار تماشاگر مشتاق و عاشق از ساعتها قبل، انتظار شروع بازی را می‌کشیدند و هزاران نفر هم راهی به ورزشگاه پیدا نکردند.
کد خبر: ۱۱۷۲۵۶۷

برد یک بر صفر پرسپولیس در بازی رفت، حریف قطری را بسیار خطرناک کرده بود و همین موجب شد بازی را بهتر آغاز کند و زودتر به گل برسد. این گل در دقیقه 17 توسط بغداد بونجاح به ثمر رسید تا پرسپولیس 28دقیقه باقیمانده تا پایان نیمه اول را کمی با ترس و سردرگمی پشت سر بگذارد. با شروع نیمه دوم تیمی متفاوت را شاهد بودیم. پرسپولیس برای جبران آمد و خیلی زود به هدفش رسید. در دقیقه 49 پاس خوب گادوین منشا به سیامک نعمتی رسید و او هم با یک ضربه به موقع دروازه حریف را باز کرد تا همه چیز برابر شود. اگرچه تساوی یک - یک تا پایان حفظ شد؛ اما بازی پر از التهاب بود و هیجان. اضطرابی که تمام نمیشد و دقایقی که نمی‌‌گذشت. زمان خیلی کند سپری شد تا داور در سوت خود بدمد و پرسپولیس را پس از 27 سال به یک فینال آسیایی هدایت کند. آنها 27 سال قبل در فینال جام در جام آسیا برابر المحرق بحرین بازی کردند و حالا در برابر تیمی از شرق قاره بازی میکنند که امروز معرفی میشود. همه بازیکنان پرسپولیس در بازی دیشب باتمام وجود بازی کردند. از علیرضا بیرانوند که با سیو عالی ضربه سر ژاوی، او را هم به فهرست حریفان نامدار ناکامش اضافه کرد تا همه بازیکنان خط دفاعی، میانی و حمله. از بشار رسن داغدار تا منشا که مردانه دوید و خط دفاعی حریف را آزار داد.

پرسپولیس از امروز باید خود را آماده بازی رفت فینال در شرق قاره کند. مسابقه‌‌ای که 10 روز بعد در ژاپن یا کره برگزار میشود. برای ما چه ارزشی دارد امروز کاشیما آنتلرز ژاپن حریف ما میشود یا سوون سامسونگ کره جنوبی. اگر قرار باشد بازیکنان ما در آن دو فینال هم این گونه حماسه بیافرینند، هر حریفی در برابر ما باشد، قهرمانی از آن ماست.

فینال بدون تلفات

عبور از سد السد، در یکی از حساس ترین بازی های تاریخ باشگاه پرسپولیس وقتی شیرینی دوچندان پیدا می کند که بدانید قرمزها تیم پرمهره قطری را بدون آنکه بازیکن دواخطاره ای روی دستشان بماند، مهار کردند. در ترکیب دیشب پرسپولیس، علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، سیامک نعمتی، بشار رسن و علی علیپور بازیکنان یک اخطارهای بودند که اگر از داور ازبکستانی کارت زرد دریافت میکردند بازی رفت فینال را از دست میدادند، اما هر 5 بازیکن با تمرکز بالا، این 90دقیقه سرنوستساز را پشت سر گذاشتند تا پرسپولیس، در فینال همه نفراتش را در اختیار داشته باشد. کمال کامیابی نیا تنها اخطاری پرسپولیس در بازی با السد بود که این کارت زرد هم پاک خواهد شد.

10 روز تا فینال

فینال نزدیک است؛ خیلی نزدیک. پرسپولیسی ها اگرچه از خوشحالی تا صبح نخوابیدند اما برانکو بهتر از هر کس دیگر می داند که الان وقت شادی بیش از حد نیست.

بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا 10 روز دیگر برگزار می شود و بازی برگشت هم به فاصله یک هفته پس از بازی رفت. طبق برنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا روزهای سوم و دهم نوامبر برای دو دیدار فینال در نظر گرفته شده است که می شود شنبه دوازدهم و شنبه نوزدهم آبان ماه. پرسپولیسی ها میزبان بازی برگشت فینال هستند و ورزشگاه آزادی، 17 روز دیگر، باید خود را آماده جشن قهرمانی پرسپولیس در آسیا کند.

چطوری ژاوی!؟

ستاره میدان بود علیرضا بیرانوند. آن مهار تماشایی دقیقه 87 را حافظه فوتبال ما تا همیشه از خود ثبت خواهد کرد.

درست مانند پنالتی که از کریس رونالدو در جام جهانی گرفت. بیرانوند بعد از تساوی تیمش مقابل السد و انتخابش به عنوان برترین بازیکن زمین، در نشست خبری حاضر شد و گفت: بازیکنان کار بزرگی را انجام دادند و خیلی خوشحالم. خوشحالم مردم خوشحال بودند و واکنش آخر من بخاطر دعای مردم بود. من زحمت زیادی کشیدم و میدانستم چنین اتفاقی برای من و باشگاه میافتد. به پیشنهاداتم فکر نکردم و میدانستم چه اتفاقی قرار است بیافتد. دوم شدن با بازی نکردن در فینال تفاوتی ندارد پس باید تلاش کنیم و قهرمان شویم. مردم توقعی به جز قهرمانی ندارند. دروازهبان پرسپولیس اضافه کرد: گرفتن ضربه سر ژاوی را به پنالتی رونالدو ترجیح میدهم چون خیلی به من چسبید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها