عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ؛

جوهره حاکمیتی عربستان با قتل جمال خاشقچی مشخص شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که جوهره حاکمیتی عربستان با قتل جمال خاشقچی ستون نویس واشنگتن پست مشخص شد.
کد خبر: ۱۱۷۲۲۸۵
جوهره حاکمیتی عربستان با قتل جمال خاشقچی مشخص شد

محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده فسا درگفتگو با جام جم آنلاین گفت: با حادثه قتل یک روزنامه نگار منتقد ، فشارها ،شکنجه ها و دیکتاتوری های هیات حاکمه آل سعود آشکار شد و جهان از اقدامات ضد حقوق بشری عربستان که مدت هاست منطقه را تحت شعاع خود قرار داده آگاه شد.
وی با اشاره به اینکه در این حادثه آمریکا در صدد پاک کرن نقش حاکمیت عربستان است افزود: رئیس‌جمهور آمریکا اعلام می‌کند که ما به پول ونفت عربستان احتیاج دارد و می گوید به شاه عربستان اطمینان داشته و تاکید می کند که عوامل خودسر باعث قتل های قاچاقچی شده‌اند.
عضو هیات رئیسه کمیسون امنیت ملی وسیاست خارجی گفت: حتی اگر عوامل خودسر از عربستان این اتفاق را رقم زده باشند وقتی با دو جت شخصی حکومتی وارد خاک ترکیه می شوند، نشان می دهد از عوامل حکمیتی این کشور بودند و ظاهرا سرکنسول عربستان نیز از این اتفاق خبر داشته و به هنگام این جنایت در محل حاضر بوده است .
جمالی با تاکید بر اینکه منابع امنیتی دولت عربستان ازوقوع این جنایت مطلع بودند افزود: ترور ، قتل وزندان جزء دستور کار حکومت آل سعود است و در چند ماه گذشته شاهد زندانی شدن شاهزادگان سعودی و درباریان این کشور برای گرفتن جایگاه و پولشان بودیم.
نماینده فسا در خصوص واکنش جامعه بین الملل نسبت به اقدام عربستان گفت:من سوال مجری شبکه الجزیره را تکرار می کنیم که اگر در کشور دیگری این اتفاق رخ داده بود آیا چنین برخورد سطحی انجام می‌شد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی تاکید کرد: مگر جامعه بین الملل جنایات دولت عربستان در یمن را نمی بیند و خبر از آن ندارد حتما همه این جنایات را می بینند اما با آن برخورد قاطع نمی کند.
وی در مورد منعکس شدن قتل خاشقچی درصدر اخبار نیز گفت: چون آقای خاشقچی نویسنده واشنگتن پست بود چنین جنایتی رسانه ای و علنی شد اما در نهایت باید گفت این قضیه دست خدا بود تا عربستان رسوا شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست در رابطه با اینکه انزوای حاکمیت عربستان به واسطه این جنایت آیا کوتاه مدت ،یا بلند مدت خواهد بود افزود: با شناختی که از کشورهای اروپایی و آمریکایی داریم فکر می کنم این انزوا بلند مدت نخواهد بود، قطعا تا مدتی این قضیه در صدر اخبار جهان قرارخواهد گرفت و عربستان مجبور به خرج کردن پول های هنگفت خواهد شد تا بتواند آبروی رفته خود را دوباره بازگرداند.
نماینده فسا افزود:بن سلمان برای باقی مانده در سمت ولیعهدی مجبور است پول های هنگفتی را به آمریکا بدهد و از طرف دیگر مخالفان ولیعهد نیز مجبور به خرج کردن مبالغی گزاف برای تغیر حکومت بن سلمان هستند که در هر دو صورت آمریکا و ترامپ سیاست دوشیدن پول‌های عربستان را ادامه خواهند داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها