عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: امروز آمریکا می خواهد حکومت مرکزی عربستان را بی اطلاع از قتل جمال خاشقچی منتقد دربار سعودی جلوه دهد.
کد خبر: ۱۱۷۲۲۸۱
آمریکا می خواهد حکومت مرکزی عربستان را بی اطلاع از قتل خاشقچی جلوه دهد

مسعود گودرزی نماینده ممسنی و عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس درگفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه در شرایطی که بوق کرنای حقوق بشری برخی کشورهای مدعی در جهان پیچیده افزود: قتل فجیع جمال خاشقچی فارغ از اینکه وی چه کسی بوده ، نشان می دهد معنای حقوق بشر از نگاه برخی کشورهای مدعی نمی تواند صحت داشته باشد.
وی گفت: وقتی دستگاه حاکمتی عربستان و یک انسان هوسران در صدر قدرت این کشور،احساس می کند دنیا در ید اختیارش قرار دارد و درخواست می کند که سر منتقد دربار سعودی را برایش بیاورند، شاهد هستیم که رئیس جمهور آمریکا نیز تاکید دارد که این اتفاق بی اطلاع از دستورات حکومت مرکزی گرفته شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس افزود: بحث دیگر اینکه آقای خاشقچی یکی از مشاوران آقای بن سلمان و عادل الجبیر بوده و در همین مجموعه کار می کرده اما بعد از اینکه بین آنها برهم خورده و نگرش متفاوتی ایجاد شده ، می بینیم حکومت عربستان به این نتیجه می رسد که خاشقچی نباید در صحنه باشد.
وی با اشاره به اینکه در لو رفتن اقدامات عربستان در بحث قتل خاشقچی این احتمال وجود دارد که سیستم آمریکا و اسرائیل چنین برنامه ای را چیده باشند گفت: چیدن چنین برنامه‌ای بسیار مهم است و پیامدهای سختی برای عربستان خواهد داشت اما کاملا مشخص است که یک سرویس امنیتی قوی این راز را فاش کرده است.
گودرزی با بیان اینکه چنین پیامدی می تواند به تغییر در برخی از لایه های مدیریتی حکومت عربستان منجر شود افزود: حداقل پیامد این اتفاق این است که می‌تواند به برکناری بن سلمان منجر شود و یا تغییر و تحولات در ساختار سیاسی عربستان را به همراه داشته باشد، قتل خاشقچی جرقه ای برای رفتارهای متفاوت آینده در منطقه خواهد بود.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص انزوای عربستان در اروپا و آمریکا گفت:به هر صورت سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی دامی برای متهم کردن عربستان پهن کرده بودند که منجر به این اتفاق شد،‌البته بعد از گذشت مدت اندکی عربستان از انزوای ناشی از این اتفاق در جامعه جهانی خارج خواهد شد ولی این اتفاق در تاریخ سیاسی حکومت آل سعود باقی خواهد ماند.
وی تاکید کرد: قطعا انزوای کوتاه مدت عربستان می تواند به برکناری برخی از عناصر کلیدی قدرت از جمله بن سلمان ولیعهد این کشور سرعت بیشتری بدهد تا حکومت آل سعود به روال عادی خود باز گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها