رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خبر داد:

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۲۶۲۶۸ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: یک هزار و 200 پرسنل بهداشتی درمانی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی در ایام اربعین در مسیر تردد زائران در این استان و مرز مهران مستقر می شوند.
کد خبر: ۱۱۷۱۴۱۰
یک هزار پرسنل بهداشتی درمانی کشور در مرز مهران مستقر می شوند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا،دکتر کریم همتی اظهار کرد: این تعداد نیروی انسانی شامل پزشک عمومی، پزشک متخصص، پیراپزشک، پرسنل درمانی و بهداشتی و نیروی تخصصی است که حدود 600 نفر از آنها از دانشگاه های استان های دیگر مامور هستند.
وی با بیان اینکه 150 پزشک و متخصص از استان های دیگر بکارگیری شده اند، یادآور شد: 600 نفر از مجموع نیروی انسانی بکارگیری شده در مرز مهران مستقر خواهند شد.
وی تاکید کرد: 11 بیمارستان شامل 9 بیمارستان دانشگاه و 2 بیمارستان صحرایی دانشگاه و ارتش در این استان در ایام اربعین با تمام تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز در آماده باش کامل هستند.
**استقرار پنج بالگرد و 150 دستگاه آمبولانس در مسیر تردد زائران اربعین
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: پنج دستگاه بالگرد شامل یک بالگرد دانشگاه و چهار بالگرد ارتش، 150 دستگاه آمبولانس شامل 50 آمبولانس دانشگاه و 100 آمبولانس مهمان، 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس شامل یک اتوبوس آمبولانس دانشگاه و 9 اتوبوس آمبولانس مهمان و 10 دستگاه موتورلانس در این ایام در مسیر تردد زائران اربعین حسینی مستقر می شود.
دکتر همتی افزود: از این تعداد 15 دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز مهران مستقر خواهد شد.
وی تاکید کرد: در شهر ایلام، تمامی شهرستان های استان و پایانه مرزی مهران پد بالگرد به منظور فرود بالگرد اورژانس و همچنین سه پد بالگرد در شهر ایلام و 10 پد بالگرد در مسیر ایلام به مهران احداث شده است.
**راه اندازی سه درمانگاه، داروخانه و انبار دارویی و آزمایشگاه کنترل آب شرب در پایانه مرزی مهران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سه درمانگاه با همکاری دانشگاه و تامین اجتماعی استان، یک باب داروخانه و انبار دارویی به همراه 20 تکنیسین دارویی و همچنین آزمایشگاه کنترل آب شرب در پایانه مرزی مهران راه اندازی شده است.
دکتر همتی اظهار کرد: همچنین سه دستگاه یونیت دندانپزشکی و آزمایش بسیج جامعه پزشکی در ایام اربعین به زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمات ارائه می دهد.
**پرسنل و تجهیزات بهداشتی درمانی به مدت 20 روز در مسیر تردد زائران مستقر می شوند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: پرسنل و تجهیزات لازم در سه حوزه شامل خدمات بهداشتی، درمانی و فوریت پزشکی به مدت 20 روز (10 روز قبل و بعد از اربعین) در مرز مهران مستقر شده و به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند.
دکتر همتی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین استان ایلام است و دستگاه ‌های مختلفی شامل بسیج جامعه پزشکی، تامین اجتماعی، سپاه، ارتش و هلال احمر در این کمیته با دانشگاه همکاری می کنند.
وی با بیان اینکه بیش از چهار برابر جمعیت استان در طول این 20 روز از مرز بین‌المللی مهران تردد می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به تردد این جمعیت عظیم، به طور قطع حجم فعالیت های بهداشتی درمانی نیز چندین برابر شده و حجم سنگینی از فعالیت ها توسط پرسنل بهداشتی و درمانی ارائه می شود.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات همه ساله در آستانه اربعین حسینی میزبان و پذیرای خیل عظیمی از زائران عزادار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها