دبیر جشنواره کتاب شهرستان پارسیان اعلام کرد

حال خوش خواندن همه گیر می‌شود

نمایشگاه بین المللی فرانکفورت قرار نیست فقط رویدادی برای ارائه کتاب و آخرین آثار ناشران باشد. در حاشیه این نمایشگاه رویدادهای جانبی متعددی نیز برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۴۳
11 رویداد در حاشیه نمایشگاه 2018

به گزارش جام جم آنلاین ، نمایشگاه بین المللی فرانکفورت هر ساله آیینه ای تمام قد از تمامی تغییرات و تکنولوژی های صنعت چاپ و کتاب است و تمامی آثار ادبی ، علمی ، پزشکی و ... در قالب های مختلفی به معرض نمایش گذاشته می شوند.

البته همان طور که در سطور بالا ذکر شد همه چیز به ارائه کتاب و آخرین آثار انتشاراتی ریز و درشت آلمان و جهان خلاصه نمی شود. در حاشیه این نمایشگاه نشست ها و رویدادهای فرهنگی دیگری برگزار می شود.

امسال نیز نمایشگاه بین المللی فرانکفورت نشست های جانبی متعددی خواهد داشت که در برگیرنده مسائل مختلف است. 11 نشست و جلسه در حاشیه نمایشگاه امسال برگزار می شود:

چارلی رد ماین رئیس انتشارات هارپرکالینز بریتانیا تغییرات در ایجاد محتوا و رفتار مصرف‌کننده و نقش ناشران را امروز بررسی خواهد کرد. فعالان صنعت از سراسر جهان فرصت‌های تجاری را در بقیه جلسه بررسی خواهند کرد و نتایج آن را منتشر خواهند کرد.
تور نمایشگاه با هدف آشنا کردن تازه واردها به نمایشگاه برای آنها برگزار می شود. بسیاری از شرکت کنندگان نسبت به نحوه بازدید از نمایشگاه آشنایی ندارند وممکن است با سردرگمی هایی مواجه شوند. یک تور نمایشگاه گردی برای افراد مبتدی ترتیب شده است که افراد می توانند به طور داوطلبانه در آن شرکت کنند.
ناشران ادبیات کودکان از کشورهای مختلف جلسه ای خواهند داشت و در رابطه با نشر کودک تمرکز و سخنرانی و اوج و فرودهای این حوزه را بررسی خواهند کرد.
جلسه ای در رابطه با خوانندگان کم سن و سال برگزار خواهد شد. ارایه بینشی در مورد تکنیک‌های انتشار نوآورانه و چگونگی معرفی فعل و انفعال متقابل برای خوانندگان مورد بررسی قرار می گیرد. این جلسه توسط مدیر فروش منطقه آمریکا هدایت می شود.
جلسه ای در رابطه با هنرغیرانتفاعی و انتشارات مربوط به این حوزه برگزار خواهد شد.
نشستی تحت عنوان «صداهای متفاوت» برگزار خواهد شد، نشستی برای نویسندگان زن. نویسندگانی از آمریکای لاتین، از جمله نویسنده آرژانتینی گابریلا کبزون بحث هایی در مورد رهایی از کلیشه ها در رابطه با کتاب های حوزه زنان ارائه خواهند داد.


امسال در حاشیه نمایشگاه جایزه ای تحت عنوان «کتاب آینده» اعطا خواهد شد. در نشستی که در این رابطه برگزار خواهد شد با آنتونی فوربس واستون مدیرعامل انتشارات مشهور پن مک میلان و همچنین سردبیر «بوکسلر» مصاحبه ای با حضور خبرنگاران خواهد شد. جوایز بهترین نوآوری صنعت چاپ و نشر در رابطه با پادکست ها برای اولین بار در سال جاری به رسمیت می شناسند.
انتشارات مک میلان صد و هفتاد و پنجمین سالگرد خود را جشن می گیرد.
برگزاری نشستی در رابطه با آزادی نشر و آزادی بیان از دیگر رویدادهای حواشی نمایشگاه 2018 است. آزادی نشر یکی از موضوعاتی است که در نمایشگاه امسال بسیار بر روی آن تاکید شده است.
نشستی مشترک در رابطه با حق و حقوق نویسندگان سراسر جهان برگزار خواهد شد. نویسندگان در این جلسه کلیه امتیازاتی که به نویسندگان تعلق دارد و کلیه حق و حقوقی که از آنها تضییع شده را بررسی خواهند کرد.
فرصتی برای ملاقات با نمایندگانی از ناشران کوچک از کشورهای آمریکای‌لاتین از جمله شرکت‌هایی از آمریکای‌لاتین و همچنین قاره آفریقا پدید می آید. ناشران کوچک معمولا در نمایشگاه های بین المللی دیده نمی شوند اما اینبار فرصت ویژه ای برای آنها فراهم شده تا هدف و محوریت خود را نشان بدهند و آن را به معرض نمایش بگذارند و فرهنگ هر منطقه را نشان بدهند.

منبع: thebookseller

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها