نایب رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی؛

تولید کیفی با قیمت مناسب بهترین راه حمایت از کالای ایرانی است

نایب رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تاکید کرد که تولید کیفی، با قیمت مناسب بهترین راه برای حمایت از کالای ایرانی در کشور است.
کد خبر: ۱۱۶۹۲۱۹
تولید کیفی با قیمت مناسب بهترین راه حمایت از کالای ایرانی است

هادی قوامی نماینده اسفراین و نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با جام جم آنلاین گفت: انتظار داشتیم با درآمدهای نفتی، زیرساخت های لازم برای تولید و رشد اقتصادی فراهم شود و از این منبع عظیم برای افزایش درآمد دولت استفاده شود اما متأسفانه مطابق آمار، کشور ما نیز مانند سایر کشورهایی که درجه وابستگی‌شان به منابع طبیعی زیاد است رشد اقتصادی پائینی دارد.
قوامی با بیان اینکه در آمدهای نفتی اجازه نداده تولید در کشور رشد کند یادآور شد:نفت نباید برای هزینه های جاری کشورصرف شود لذا برای رسیدن به اقتصاد غیر نفتی باید اصلاحات ساختاری را در دستور کار کشور قرار دهیم.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور را لازمه رسیدن به تولید ملی عنوان کرد و گفت:اگر اقتصاد مقاومتی به درستی در کشور اجرا می شد، تولید داخل ارتقا پیدا می کرد و جلوی خروج ارز گرفته می شد و دولت می توانست از فشارهای وارده به مردم جلوگیری کند.
نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای بهتر شدن شرایط تولید در کشور اصلاحیه هایی از سوی مجلس در قوانین موجود در حال بررسی است افزود: در حال حاضر با توجه به تحریم های موجود، بهترین شرایط برای حمایت از تولید ملی فراهم شده لذا با توجه به موج دوم تحریم های آمریکا که از ۱۳ آبان آغاز می شود بهترین فرصت فراهم است تا به تولید ملی کشور بهاء داده شود.
وی تاکید کرد: دولت باید به بخش تولید داخلی توجه ویژه کند تا با تامین نیازهای این بخش جهش خوبی در اقتصاد داخلی صورت گیرد.
نایب رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در خصوص اینکه اگر به تولید ملی توجه نشود چه شرایطی بر کشور حاکم خواهد شد یادآور شد: قطعاً عدم توجه به این مسئله ،تولید را در کشور پرهزینه می‌کند لذا درتلاش هستیم که بسته های حمایتی برای تولید در نظر بگیریم که به زودی اعلام خواهد شد.
هادی قوامی با اشاره به اینکه هم اکنون واردات 1300 قلم کالا به کشور ممنوع شده گفت: فرصت خوبی است که چنین کالاهایی در داخل کشور تولید شود لذا باید کمک کنیم مواد اولیه این اقلام با ارز مناسب تامین شود و در اختیار واحدهای تولیدی به خصوص آنهایی که صادرات محور و و ارز آور هستند قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها