عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ؛

مدیریت بخش تولید یکی از عیوب مدنظر رهبری است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار ‌ "حمایت از کالای ایرانی" که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند می تواند تحریم ها را از بین ببرد گفت: نامگذاری امسال در جهت پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مصرف کالای داخلی بود.
کد خبر: ۱۱۶۹۲۱۲
مدیریت بخش تولید یکی از عیوب مدنظر رهبری است

عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده آمل در گفت‌وگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه برای تولید ملی وحدت رویه یکی از مهمترین عوامل است گفت:هرچند مسائل و مشکلات تولید به مسائل داخلی و خارجی وابسته است، اما مهمترین مشکل در داخل کشور بحث مدیریتی است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کشور حمایت جدی از تولید وجود ندارد افزود:البته اگر حمایت اندکی هم دیده می شود در دسترس افراد خاص است.
وی با تاکید بر اینکه در شرایط بد ارزی علیرغم انتقاداتی که وجود داشت تلاش شد برای تولید کنندگان نرخ های پایین در نظر گرفته شود یادآور شد: اما شاهد بودیم از میزان11میلیارد و 300 میلیون دلار که برای ثبت سفارش به وزارت صنعت معدن وتجارت اختصاص یافت و می توانست نقش مهمی درتولید عظیم داخلی باشد،تنها مبلغ 2 میلیارد و300 میلیون دلار اعلام شد که به چه کسانی ،و برای چه کالایی واگذار شده است ولی مشخص نشد که 9 میلیارد تومان مابقی به چه کسانی و برای چه مصرفی تعلق گرفته است.
عضو ستاد ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت:تا نابسامانی در کشور وجود دارد وتا یک پارچه سازی سیستمی در کشور دیده نشود شاهد بی اهمیتی به تولید ملی کشور هستیم.
وی با بیان اینکه حاکمیت در کم اهمیتی به تولید ملی دخیل است یادآور شد:مجلس شورای اسلامی اخیرا با تصویب قانونی مقرر کرد بکارگیری بازنشستگان ممنوع شود و با ترک صحنه خدمت این افراد، عرصه در اختیار جوانان برای طرح ایده های نوین فراهم شود اما همچنان شاهد عدم اجرای این قانون هستیم.
یوسفیان گفت:در تمام دنیا وقتی فردی بازنشسته می شوند خوشحال است که می‌تواند از فرصتی که به دست آمده برای سیاحت و جهانگردی استفاده کند اما در ایران، شاهدیم که تا دم مرگ تابوت افراد باید با میز کارشان برابر باشد تا بتوانند از مال و اموال خود محافظت کنند.
وی با بیان اینکه برخی وزرا ومعاونین آنها که از صحنه خدمت دور شدند و یا نتوانستند به مناصب قبلی خود باز گردنند،با مشکلات فراوانی برای خود و خانواده هایشان روبه رو شدند افزود:وقتی افراد تنها سمت هایشان را برای حفظ اموال خود می‌خواهند قطعاً تولید تولید ملی کشک است و اولویت دست چندم محسوب می شود.
عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد:خدای ناکرده نمی گویم فساد در کشور گسترده شده اما شاهدیم کارها در جایی که باید اتفاقات مهمی رخ دهد به دست کسانی است که ممکن است سالم باشند ولی عملکرد آنها مفسده آور است.
وی گفت: وقتی مجبوریم افراد بازنشسته با افکار قدیمی را با مشت و لگد از پشت میزهایشان بلند کنیم نتیجه واین اتفاقات نمی گذرد ما به مقاصد خودمان در برنامه های پنج ساله و چشم اندازهایی که در کشور مشخص شده دست پیدا کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها