فرمانده انتظامی گلستان از کشف 12 تن انواع مواد مخدر در استان گلستان خبر داد و گفت: هشت تن و 208 کیلوگرم از این مواد کشف شده مربوط به ماده مخدر تریاک بوده است.
کد خبر: ۱۱۶۹۲۰۲
کشف 12 تن مواد مخدر در گلستان/ انهدام 27 باند قاچاق مواد مخدر و دستگیری 53 نفر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس ،علی‌اکبر جاویدان امروز در خصوص اقدامات انجام شده توسط پلیس گلستان در موضوع مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 12 تن و 60 کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر و دیگر پلیس‌ها در سطح استان کشف شده است.

وی ادامه داد: هشت تن و 208 کیلوگرم از این مواد کشف شده مربوط به ماده مخدر تریاک بوده، یک تن و 800 کیلوگرم حشیش، یک تن و 700 کیلوگرم مرفین و باقی آن نیز سایر انواع مواد مخدر بوده است.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: در این مدت 53 نفر از عناصر اصلی توزیع و قاچاق مواد مخدر در این مدت شناسایی و دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 53 درصد افزایش داشته است.

جاویدان گفت: دستگیری خورده‌فروشان و عناصر جز توزیع مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر به صورت شبانه‌روزی در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار دارد و در این مدت 27 باند اصلی قاچاق مواد مخدر منهدم شده و 80 دستگاه خودروی حامل مواد مخدر توقیف، 26 دستگاه موتورسیکلت توقیف و چهار قبضه سلاح نیز کشف شده است.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعات بسیار جدی که در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار دارد، اجرای طرح پاکسازی اطراف مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی آموزشی است که به صورت هفتگی اجرا می‌شود.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: خوشبختانه در این راستا هماهنگی خوبی با مدارس، حراست آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی وجود دارد و کشفیات بسیار خوبی نیز در این راستا بدست آمده است.

جاویدان گفت: موضوع مواد مخدر یک معضل اساسی است که حل آن نیازمند یک همبستگی ملی اقدامات فرادستگاهی است اما در هر صورت ما در استان گلستان بی‌تفاوت نبوده‌ایم و با اقدامات انجام شده، فضای استان گلستان در حوزه مواد مخدر فضای پاکتری نسبت به گذشته شده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه معتاد متجاهر در استان کم شده و برای بهبود این وضعیت نیاز است ظرفیت کمپ ماده 16 استان افزایش یابد و در موارد بسیاری وجود داشته که جمع‌آوری و تحویل ما به مرکز ماده 16 بیش از ظرفیت محدود مرکز بوده است.

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: دشمن در این عرصه در حال سرمایه‌گذاری است و متاسفانه با وجود کشفیات زیاد مواد مخدر در استان عرضه و دسترسی به مواد مخدر هم وجود دارد و اگر همین چند تن مواد مخدر توسط همکاران ما کشف نمی‌شد، به سادگی در اختیار جوانان قرار می‌گرفت و زندگی افراد بسیار زیادی را به تباهی می‌کشاند.

جاویدان با اشاره به کشف سه تن مرفین در سطح استان در این مدت گفت: غالب خودروهای حامل مواد مخدر کشنده و سنگین هستند که بتوانند میزان قابل توجهی را در سطح کشور جابجا کنند و خوشبختانه هوشیاری همکاران ما باعث شده ضربات سنگینی بر پیکره باندهای قاچاق مواد مخدر وارد شود.

وی تاکید کرد: با تعامل دستگاه قضایی در حال شناسایی اموال قاچاقچیان مواد مخدر هستیم و دستگاه قضایی براساس قانون احکام لازم را در این حوزه صادر خواهد کرد که تاثیر بسزایی در راستای مبارزه با مواد مخدر و باندهای تهیه و توزیع آن خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها