دستمالچیان در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

قتل خاشقچی می‌تواند پرونده حکومت محمد بن سلمان را ببندد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از عربستان خواست تا ادعای خود مبنی بر زنده بودن جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی را اثبات نماید.
کد خبر: ۱۱۶۹۱۴۷
اردوغان: عربستان زنده بودن خاشقجی را ثابت کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، اردوغان که بعدازظهر دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی سخن می گفت، در واکنش به ماجرای جنجالی ناپدیدشدن خاشقجی در استانبول، از عربستان خواست تا ادعای خود مبنی بر زنده بودن این روزنامه نگار سعودی را ثابت کند.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که فقط حرف و ادعا، شواهدی کافی برای رد گزارش ها درباره به قتل رسیدن خاشقجی نمی باشد.

جمال خاشقجی سه شنبه گذشته برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد.

مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه ها گزارش هایی مبنی بر به قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده اند.


در همین حال، یاسین اکتای مشاور رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرده است که مقامات سعودی از همان لحظه نخست ناپدید شدن خاشقجی،‌تماس‌های دولت آنکارا را نادیده گرفته و به تلفن‌های مقامات ترکیه پاسخ نداده‌اند.

بررسی‌ها نشان داده که در روز اول اکتبر دو هواپیما، یکی از عربستان و دیگری از مبدأ نامشخص به استانبول آمده‌اند که حامل 15 نیروی امنیتی سعودی بودند؛ آنها بلافاصله در روز دوم اکتبر ترکیه را ترک کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها