رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: در مراسم اربعین امسال 35 موکب شامل؛ موکب‌های نظافتی، فرهنگی، پزشکی و اسکان برپا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۸۴۰۱
خدمت رسانی 35 موکب خراسان جنوبی به زائران اربعین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، موسی جوینده، امروز(14 مهر)، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال تمام شهرها، برخی بخش‌ها و روستاهای خراسان جنوبی و حتی مناطق محروم استان، موکبی در مراسم اربعین حسینی برای پذیرایی و خدمات دهی به زائران دارند.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد موکب‌های امسال، افزود: در مراسم اربعین امسال 35 موکب شامل؛ موکب‌های نظافتی، فرهنگی، پزشکی، اسکان و 8 موکب نانوایی برپا می‌شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین موکب‌هایی در بخش‌های پیرایشگری، تعمیرات موبایل و خدمات مختلف مورد نیاز زائران فعال خواهد بود.

جوینده با اشاره به اینکه امسال 35 موکب در قالب 800 نفر برای خدمات دهی به زائران ساماندهی شده‌اند، خاطرنشان کرد: امسال شارع صاحب الزمان(عج) شهر کاظمین را مسقف کردیم که ظرفیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته در آن اسکان می‌یابند.

وی اظهار کرد: خراسان جنوبی جزو اولین استان‌ها برای برپایی موکب‌ها است و همچنین جزو آخرین استان‌هایی است که موکب‌ها را جمع آوری می‌کند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شعار امسال، "به ازای هر زائر ۴۰ هزار تومان" است، افزود: هزینه پذیرایی سه وعده غذایی هر زائر 40 هزار تومان می‌شود.

جوینده تصریح کرد: پتو، زیرانداز، پنکه، کولر، آبسردکن، گوشت قرمز، قند و شکر، برنج، حبوبات و چای از جمله نیازهای اربعین برای خدمات دهی به زائران است.

وی با بیان اینکه 100 دستگاه تریلی اجناس مورد نیاز موکب‌ها را به عراق منتقل خواهند کرد، افزود: در سال گذشته نزدیک به ۳۸۰ هزار قرص نان گرم بین زائران توزیع شد.

وی تصریح کرد: مردم عراق در کاظمین نزدیک ۱۳۰ منزل و محل اقامتی برای خدمت به زائران آماده می‌کنند.

جوینده با اشاره به اینکه یکی از موکب‌ها نظافتی است که برای امحای زباله‌ها فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۵۰۰ تن زباله جمع آوری و امحا شد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در کمک به بازسازی عتبات عالیات رتبه نخست کشور را دارد، افزود: در کل کشور سرانه کمک به بازسازی عتبات عالیات، ۲۸۰۰ تومان است اما در خراسان جنوبی، این رقم به ۷۵۰۰ تومان رسیده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی بیان کرد: طی امسال ساخت صحن عظیم حضرت زهرا(س) به پایان می‌رسد که از افتخارات مردم استان این است که قسمت اعظم آن توسط مردم خراسان جنوبی تامین شده است.

جوینده با اشاره به اینکه امسال ۵ هزار بالشت برای زائران اربعین توسط بانوان استان آماده شده است، اظهار کرد: رانندگان از جمله اقشاری هستند که بی منت وارد کار شده و بیشترین سرمایه گذاری را در بخش عتبات عالیات انجام می‌دهند.

فعالیت 260 کارگاه قالی بافی برای بازسازی عتبات عالیات

وی با اشاره به آغاز ساخت صحن حضرت زینب(س) در کربلای معلی، تصریح کرد: در حال حاضر 260 کارگاه قالی بافی با ۱۵ هزار قالیباف ذیل ستاد بازسازی عتبات عالیات فعالیت می‌کنند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان کمک به بازسازی عتبات عالیات انجام شده که در شش ماهه نخست امسال کمک‌ها به بیش از دو میلیارد تومان رسیده است.

جوینده با اشاره به اینکه مردم محروم استان حدود 98 درصد کمک‌های جمع آوری شده را برای عتبات عالیات می‌دهند، خاطرنشان کرد: مردم استان با کمک‌های خود به بازسازی عتبات عالیات به اقتصاد استان نیز کمک می کنند چرا که مواد اولیه برای ساخت و بازسازی عتبات مقدسه از داخل استان تامین شده و با این کار کمک بسیاری به تولیدکنندگان می‌شود.

وی یادآور شد: مردم استان می‌توانند کمک‌ها و نذورات نقدی خود را به مراسم اربعین را به شماره حساب 421343120281191 و شماره کارت 6273811095667975 در بانک انصار واریز کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها