رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در سفر رئیس جمهور به سازمان ملل متحد، ایران در کانون توجه جهانیان قرار گرفت و آمریکا منزوی شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۴۹
ایران کانون توجه جهانیان؛ آمریکا منزوی شد

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، علی اکبر صالحی در مراسم بهره برداری از شش طرح و مسیر هوایی شرکت فرودگاه ها افزود: در سفر رئیس جمهور به مقر سازمان ملل به همه جهان ثابت شد که ایران اهل تفاهم و مفاهمه است و این طرف آمریکایی است که همه تعهدات خود را زیر پا گذاشته است.

وی گفت: سرانجام قدرت منطق ایران بر زور آمریکا غلبه خواهد کرد و آنچه در سفر اخیر رئیس جمهور به سازمان ملل متحد دیده شد جزو الطاف خفیه الهی بود این بود که ایران را در کانون توجه جهانیان و آمریکا را در انزوا قرار داد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: امروز باید بیش از پیش هوشیار باشیم تا خدای ناکرده مکر آنها ضرری به ما نرساند و خوشبختانه تا به امروز نشان داده ایم که در نهایت هوشیاری و عقلانیت و هوشمندی، سیاست به پیش می بریم و دست برتر را در معادلات منطقه ای داریم.

صالحی با اشاره به آیه ای از قرآن مجید که می فرماید : اگر سودی به شما رسد دشمنان ناراحت شده و اگر ضرری ببینید خوشحال می شوند، افزود: این آیه شریفه در ادامه می فرماید که اگر صبر پیشه کرده و مقاومت کنید و به خدای متعال توکل داشته باشید آنها نمی توانند به شما ضرری برسانند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در تحلیل رفتارهای رئیس جمهور آمریکا نیز گفت: ترامپ از نحله فکری هنری کیسینجر تبعیت می کند که به آنها توصیه کرده وقت آن است که آمریکا حیای سیاسی را کنار بگذارد و یکجانبه عمل کند و به دنبال اجماع نباشد.

وی افزود: منطق کیسینجر این است که باید از منطق قدرت پیروی کنیم و معتقد است اگر آمریکا فشار بیاورد همه قدرت های جهان و از جمله اتحادیه اروپا چاره ای جز تمکین ندارند و به همین دلیل ترامپ در بسیاری از موارد رفتارهای شاذ دارد و از جمله از بسیاری از پیمان های جهانی و بین المللی خارج شده است.

صالحی همچنین امنیت مردم را نقطه مشترک فعالیت های سازمان انرژی اتمی و صنعت هواپیمایی دانست و تصریح کرد: در سازمان انرژی اتمی سلامت انسانها در درجه اول اهمیت است و به همین دلیل حداکثر استانداردها را در مجموعه تاسیسات هسته ای در نظر می گیریم.

وی از مجموعه تلاش های صنعت هواپیمایی برای غلبه بر محدودیت ها و مشکلات تجلیل کرد و افزود: اینکه در سه سال گذشته و پس از برجام، بیش از دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت هواپیمایی و فرودگاهی صورت بپذیرد کار بسیار بزرگی است چراکه ما در گذشته وقتی به فرودگاه های خارجی سفر می کردیم از دیدن شرایط این فرودگاه ها که تا چند دهه قبل کشوری نبودند و حاکمیتی نداشتند و مقایسه آن با فرودگاههای کشورمان ناراحت می شدیم اما به لطف خدا در این زمینه و استاندارد سازی فرودگاه های کشور قدمهای بزرگی برداشته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها