وزیر خارجه اتریش در مجمع عمومی سازمان ملل:

خروج آمریکا از برجام اعتماد متقابل را تضعیف کرد

در نامه ای به سازمان ملل؛

حمایت غیرمتعهدها از برجام

اعضای جنبش غیرمتعهدها از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام و منع سلاح های کشتار جمعی دفاع کردند.
کد خبر: ۱۱۶۶۶۷۳
حمایت غیرمتعهدها از برجام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، اعضای جنبش غیرمتعهدها در نامه ای به ریاست دوره ای شورای امنیت، رییس مجمع عمومی و دبیرکل سازمان ملل، از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام حمایت کردند و خواستند این نامه به عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی ثبت شود.
این مواضع شامل حمایت از امضای برجام بین ایران و پنج بعلاوه یک، محکومیت نوسازی سلاح های هسته ای که از جمله در راهبرد هسته ای آمریکا مورد اشاره قرار گرفته است، و انتقاد از عدم پایبندی کشورهای هسته ای به تعهدات خود در قالب ان پی تی است. در این سند، 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد، علاوه بر تأکید بر جهانشمولی ان پی تی، خواستار انعقاد کنوانسیون جامع در زمینه سلاح های هسته ای شده اند.
غیرمتعهدها توسعه زرادخانه های هسته ای رژیم اسرائیل را محکوم کردند و با اشاره به تهدیدات بالقوه این سلاح ها در منطقه خاورمیانه و فراتر از آن، خواستار خلع سلاح هسته ای این رژیم شدند. اعضای غیرمتعهدها به پیشنهاد ایران مبنی بر ایجاد منطقه عاری از سلاح های هسته ای نیز اشاره کردند و خواستار افزایش تلاش ها برای تسریع در تحقق آن شده اند.
آمریکا طبق کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی موظف شده بود همه سلاح های شیمیایی اش را حداکثر تا سال 2012 منهدم کند که به این تعهد پایبند نبوده است، و غیرمتعهدها از این کشور خواسته‌اند تا سریعاً باقیمانده سلاح های شیمیایی خود را نابود کند. جنبش غیرمتعهدها همچنین خواستار جلوگیری از تولید نوع جدیدی از سلاح های کشتار جمعی و نیز ممانعت از دستیابی تروریست ها به اینگونه سلاح ها شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها