تقابل پرسپولیس و استقلال در توئیتر

بزن بریم دربی

در تاریخ 50 ساله دربی استقلال تا به حال 26 مرتبه تیم پرسپولیس را شکست داده است.
کد خبر: ۱۱۶۶۳۶۷
بردهای رویایی استقلال در تاریخ 50 ساله دربی

به گزارش جام جم آنلاین ، تعداد بردهای استقلال از پرسپولیس بیشتر است اما در این میان برخی از پیروزی ها با توجه به نمایش بد هر دو تیم چنگی به دل نزده اند اما حساب برخی از دیدارها جداست. با هم به یادماندنی ترین دیدارهای استقلال و پرسپولیس را مرور می‌کنیم.

بردی برای قهرمانی

استقلال 28 سال پیش پرسپولیس را در دربی برد و قهرمان لیگ سراسری ایران برد. انقلاب و بعد از آن هم جنگ تحمیلی، برای سال‌ها لیگ سراسری ایران را تعطیل کرد و سال ۱۳۶۸، اولین دوره لیگ سراسری ایران پس از انقلاب با نام لیگ قدس برگزار شد. در بازی فینال، قهرمان دو گروه لیگ روبروی هم قرار گرفتند. پرسپولیس با گل نادر میراحمدیان، نیمه اول را برد اما نیمه دوم، استقلال با سانترهای قلعه‌نویی برای سرخاب و مرفاوی به بازی برگشت و ۲-۱ پیروز شد. استقلالی‌ها با این برد پس از ۱۵ سال، قهرمان لیگ سراسری ایران شدند.

خاطره انگیزترین «کامبک» استقلال

استقلال در اسفند ماه سال 1383 یکی از به یادماندنی ترین دربی های خود را مقابل حریف سنتی و دیرینه برگزار کرد. در آن سال امیر قلعه نویی سرمربی آبی ها بود. استقلال در دربی هفتم اسفند مقابل پرسپولیس در لیگ برتر قرار گرفت.

استقلال گل اول را توسط عنایتی زد اما با دو گل از شیث رضایی و سهراب انتظاری عقب افتاد. دو گلی که اولی مشکوک به خطا و دومی آفساید بود. آن‌ها تا دقیقه ۸۴ بازی را باخته بودند اما با گل فکری به بازی برگشتند و با گل دقیقه ۹۳ قربانی پیروز شدند. این بازی، خاطره‌انگیزترین کامبک استقلال در تاریخ دربی است.

پیروزی سه گله در جام ولایت

پس از سه پیروزی در لیگ و یک تساوی در تورنمنت دوستانه ولایت، استقلال در جام حذفی روبروی پرسپولیس قرار گرفت. بازی در وقت معمول، بدون گل تمام شد اما استقلالی‌ها در وقت اضافه نمایشی رویایی داشتند. نیمه اول، جباری استقلال را دو گل جلو انداخت و نیمه دوم، اسماعیل شریفات گل سوم را زد. استقلال بعد از ۳۴ سال، با اختلاف سه گل در دربی پیروز شد و چهارمین برد پیاپی‌شان در دربی‌های رسمی بدست آمد.

پیروزی غیر قابل پیش بینی

پرسپولیس با ۱۰ بازی بدون باخت در دربی، به رکورد استقلال رسیده بود و در صورتی که استقلال این بار هم موفق به شکست آن‌ها نمی‌شد، از این رکورد عبور می‌کرد. تیم برانکو صدرنشین لیگ و قهرمان احتمالی مسابقات محسوب می‌شد و استقلالی‌ها، تازه اوج گرفته بودند. با گل دقیقه ۵ پرسپولیس، به نظر می‌رسید برد جدیدی منتظر آن‌هاست اما استقلال بازگشت فوق العاده‌ای داشت و در نیمه اول ۳ گل به بیرانوند زد تا قدرتمندترین پرسپولیس ادوار لیگ را شکست دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها