واقعه غمبار اهواز گرچه ملت ایران را عزادار کرد اما بار دیگر اتحاد و انسجام ملی و همبستگی همه اقوام و قومیت‌ها را در کشورمان نشان داد.
کد خبر: ۱۱۶۵۹۲۱
پیام 23 هزار شهید خوزستان

تروریست‌های ورشکسته و حامیان آنها در شرایطی که توانایی رویارویی با مدافعان حرم و محور مقاومت را در سوریه و عراق از دست دادند و اردوی آنها دچار اضمحلال شد تلاش کردند که اقدامات تروریستی را علیه مردم بیگناه ایران انجام دهند. از این رو ایادی خود را به خوزستان فرستادند و در رژه نیروهای مسلح در اهواز از فرصت استفاده کردند و متاسفانه تعدادی از هموطنان ما را شهید و زخمی کردند.

مردم خوزستان از همه قومیتها سالیان متمادی در کنار هم با مسالمت زندگی میکنند. آنها در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس نشان دادند که حاضر نیستند حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمن بیفتد. خوزستان در طول جنگ هشت ساله 23 هزار شهید را تقدیم کرد که از این تعداد 16 هزار شهید مربوط به عربهای شریف خوزستان بود و آنها با کشوری جنگیدند که به لحاظ زبانی با آنها پیوند مشترک داشتند، اما حب وطن و ایرانخواهی و حفظ تمامیت ارضی کشور برای آنها مهمتر بود و خونشان را تقدیم وطن کردند. اولین شهدای ایران اسلامی در دفاع از حرم هم خوزستانی بودند.

مردم غیور خوزستان از هر قومیتی همواره در کنار سایر هموطنان هستند و از کیان کشور و نظام، دفاع و پاسداری میکنند و برخی گروههای تجزیهطلب هیچ جایگاهی در میان مردم این استان ندارند. خوزستانیها نسبت به ولایت و احترام به اهلبیت پیشقدم بودند.

برگزاری مراسم عزاداری و بزرگداشت شعائر اسلامی و مذهبی در ایام سوگواری در خوزستان از قدمت دیرینه و گستردگی ویژهای برخوردار است و این نشان میدهد خوزستانیها در دفاع از حریم اهلبیت ثابتقدم هستند. بنابراین اقدامات کور تروریستی مثل نمونه اخیر تاثیری در عزم و اراده مردم خوزستان در حمایت از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد.

جواد کاظمنسب

نماینده اهواز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها