جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه ثارالله در گفت‌وگو با جام جم آنلاین

صبر ما اندازه‌ای دارد

نصرالله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین؛

اعتماد و پشتیبانی مردم مهم‌ترین عامل برای مقابله با دشمن است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم با هر هجمه‌ای علیه کشور مقابله کنیم مهم‌ترین عامل برای پیروزی، اعتماد و پشتیبانی مردم است.
کد خبر: ۱۱۶۵۵۰۴
اعتماد و پشتیبانی مردم مهم‌ترین عامل برای مقابله با دشمن است

به گزارش جام جم آنلاین نصرالله پژمان فر نماینده مشهد با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در مقطعی با حمله فیزیکی دشمن به کشور روبه‌رو شد، افزود: حمله دشمن به کشور به طمع گرفتن خاک وطن با دفاع مقدس رزمندگان اسلام و حمایت مردم پاسخ داده شد. اما امروز دشمن دیگری از مسیر اقتصاد وارد میدان شده است.
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، زیرساخت اعتماد و پشتیبانی مردم به ‌شدت قدرتمند بود و ملت به مسئولان کشور و نظام اعتقاد راسخ داشتند، گفت: این اعتقاد منجر شد که در تمام لحظات مردم با تمام وجود از داشته‌های خود و کشور دفاع، مراقبت و محافظت کنند و ارزش‌های انقلاب را پاس بدارند.
این جانباز دوران دفاع مقدس تأکید کرد: امروز نیز مردم باید این حس را داشته باشند که برای نگهداری از ارزش‌ها باید پا به میدان بگذارند و در مقابل تهاجمات به‌مراتب خطرناک‌تر و سنگین‌تر که بسیار قدرتمندتر از تهاجمات نظامی است ایستادگی کنند و با حفظ موقعیت و یکپارچگی خود، در مقابل این ترفندها مقاومت داشته باشند.
عضو فراکسیون روحانیون مجلس افزود: انقلاب اسلامی ایران با حمایت و حضور مردم به پیروزی رسید و شکل گرفت و شاهد بودیم که با این حضور، توطئه‌های دشمنان از بین رفت و 8 سال دفاع مقدس صورت گرفت. در دفاع مقدس به عینه دیدیم، مردم با پشتیبانی مالی، و جانی خود حماسه‌ای را رغم زدند که یک وجب از خاک کشور به دست دشمن باقی نماند.
وی با بیان اینکه حضور مردم، دفاع مقدس را تبدیل به یک فرصت برای کشور کرد، گفت:‌ دفاع مقدس با همت ملت توانست رشد و ارتقا دفاعی و نظامی کشور را به دنبال داشته باشد،‌ لذا در شرایط فعلی که هجمه دشمن در عرصه مسائل اقتصادی به‌وضوح دیده می‌شود، قطعاً با همراهی و همدلی مردم می‌توان این تهدید را به یک فرصت برای کشور تبدیل کرد.
نماینده مشهد در مورد فرهنگ‌سازی مشارکت مردمی، برای شکل دادن دفاع مقدس دوم جهت مقابله با نبرد اقتصادی دشمن افزود: لازمه شکل‌گیری دفاع مقدس دوم ایجاد صداقت مسئولین با مردم است. اگر ملت راست‌گویی و عمل به وعده‌ها را در مسئولین حس کنند، طبیعتاً همراهی خواهند داشت. اما اگر چنین حسی نداشته باشند این همراهی وجود نخواهد داشت.
وی گفت: زمانی، کسانی مسئولیت جنگ را بر عهده داشتند که خودشان در بطن تحولات حضور چشمگیر داشتند. این مدیران کسانی نبودند که فقط حرف بزنند. بلکه خودشان در میدان نبرد حاضر بودند و حتی مجروح هم شدند و این حس در بین مردم وجود داشت که مسئولین پیشتاز هستند.
نماینده مشهد تأکید کرد: وقتی مردم می‌بینند افرادی با داشتن بالاترین پست و موقعیت، خود و یا اعضای خانواده در مظان اتهام استفاده از قدرت هستند و یا مسیری را برای رانت‌خواری ایجاد کرده‌اند،‌ قطعاً حضور پایداری نمی‌توانند داشته باشد. لذا چنانچه امروز سلامت مدیران در این مسیر را نتوانیم حفظ کنیم، نباید همراهی مردم را انتظار داشته باشیم.
این جانباز دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه مردم دل‌بسته رهبر انقلاب هستند، چون ایشان زندگی ساده‌ای دارد و موقعیتی برای خانواده و فرزندانشان ایجاد نکرده‌اند، گفت: مقام معظم رهبری حتی از حقوق خود گذشته‌اند و امروز دشمنان خارج نشین کشور هم‌ زبان به اعتراف دارند.
نماینده مشهد تأکید کرد:‌ سلامت مدیریت و مسئولان کشور قطعاً بسیار ارزشمند است و این ویژگی دل‌بستگی مردم را به‌نظام بالا می برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها