زمان تحقق احتمالی این فناوری: بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲

پهپادهایی که عملیات نجات انجام می‌دهند

از سال‌ها قبل پهپادها (سرواژه پرنده هدایت‌پذیر از دور) در عملیات‌هایی که انسان‌ها توانایی انجام آنها را نداشتند، شرکت کردند و برخی از ویژگی‌های خود را نشان دادند. اکنون مدتی است که محققان درصددند از این پهپادها به روش‌های بهتری استفاده کنند. روزی را تصور کنید که این وسایل هوایی بدون‌سرنشین در آسمان به حرکت درآمده و عملیات کارآگاهی انجام داده و با کمک به پلیس، روند مبارزه با جرم و جنایت را بهبود بخشند. البته باید گفت تاکنون از برخی پهپادها در مناطق جنگی استفاده شده است. این وسایل به دوربین‌های باکیفیت و فناوری‌های تصویربرداری دمایی مجهزند و تصاویر خوبی از مناطق مورد نظر ارسال می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۹۵

اکنون محققان میگویند، شاید بتوان در آیندهای نهچندان دور، از این پهپادها برای انجام ماموریتهای جستوجو و نجات استفاده کرد. در واقع با استفاده از این هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان میتوان نقاط وسیعتری از زمین را مشاهده کرد و چون آنها مانند هواپیماهای معمولی و خودروها از نظر حرکتی محدود نیستند، میتوانند عملیات جستوجو را بخوبی انجام دهند. اندازه پهپادها آنقدر بزرگ نیست که در صورت سقوط، خسارت زیادی به بار آورد. بعلاوه آنها را میتوان به آسانی از قبل برنامهریزی و مامور انجام کاری کرد.

البته این پهپادها هنوز مشکلاتی دارند. یکی از مشکلات آنها محدودیت عمر باتریشان است که نمیتوانند در یک زمان طولانی به جستوجو و عملیات نجات بپردازند. مشکل دیگر آنها این است که صددرصد نمیتوان به توانایی آنها در پیدا کردن افراد گمشده اعتماد کرد. با وجود این محدودیتها، پهپادها میتوانند بدون زحمت زیاد، بخش وسیعی از منطقهای را جستوجو کنند. این کاری است که یک خودروی پلیس براحتی نمیتواند انجام دهد. این روش باعث میشود عملیات جستوجو و نجات، که لحظه به لحظه آن حیاتی است، با سرعت انجام شود.

از طرفی با استفاده از پهپادها میتوان تصاویر سهبعدی و باکیفیت از مناطقی که جنایتی در آن رخ داده، گرفت و به این ترتیب به پلیس در شناسایی مجرمان کمک کرد. این فناوری که پیشبینی میشود تا سال 1401/ ۲۰۲۲ در اختیار پلیس قرار گیرد، تحولی عظیم در ماموریتهای نجات و ردیابی مجرمان ایجاد خواهد کرد.

منبع: quantumrun.com

مترجم: نادیا زکالوند

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها