بررسی لپ‌تاپ‌ مخصوص بازی FX553VD

غول مرحله آخر گیمرها

اگر از تمام گیمرهای دنیا بپرسید بهترین وسیله برای بازی چیست، قطعا یک کامپیوتر با سخت‌افزار قدرتمند و شاید یک حساب استیم، انتخاب اول و آخرشان باشد، نه کنسول‌های رنگارنگ شرکت‌های سونی، مایکروسافت و نینتندو.
کد خبر: ۱۱۶۳۱۶۷

با این حال، انتخاب کامپیوتر بهعنوان ابزار بازی، شما را در یک سری مسائل محدود میکند، مثلا هیچ وقت نمیتوانید غیر از اتاقتان جای دیگری مشغول بازی شوید. نظرتان راجع به لپتاپ چیست؟ قطعا با لپتاپ ماجرا جور دیگری تعریف میشود و بازی بهطور کامل تغییر میکند. البته معمولا لپتاپها چندان وسایل مناسبی برای بازی نیستند، اما در این شماره سراغ یک لپتاپ مخصوص بازی رفتهایم که بهصورت حرفهای برای این کار طراحی شده است: لپتاپ مخصوص بازی FX553VD شرکت ایسوس.

سختافزار همه کاره

شرکت ایسوس یکی از مطرحترین تولیدکنندگان دستگاههای مناسب گیمرهای حرفهای است، بهصورتی که سال 2006 اولین سری محصولات اختصاصی گیمرها را با نام ROG راهاندازی کرد تا جدیت خود را در تولید این محصولات اعلام کند. بعد از تولید مادربورد، کارت گرافیک، ماوس، کیبورد و حتی کیس مناسب بازی، حالا چند سالی است کار به تولید لپتاپهای مخصوص بازی کشیده شده است. لپتاپهایی که توانایی پاسخگویی به نیاز کاربران بازیباز را خواهند داشت. لپتاپ گیمینگ ایسوس FX553VD محصولی زیبا و مجهز به پردازنده نسل هفتم اینتل است که در همین گروه قرار میگیرد. این پردازنده Core i7 از سری کابیلیک، از یک تراشه چهار هستهای 8/3مگاهرتزی و یک تراشه کم مصرف 8/2مگاهرتزی بهره میبرد که قطعا میتواند کارهای بزرگی انجام دهد. برای یک ابزار بازی چیزی حیاتیتر از پردازنده گرافیکی نیست. برای همین ایسوس برای این محصول سراغ پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1050 رفته است. این پردازنده قدرتمند چهار گیگابایتی DDR5 براحتی توانایی اجرای بازیهای سنگین مانند بتلفیلد، کالآودیوتی یا ویچر را دارد. در کنار این دو پردازنده قوی، 16 گیگابایت رم DDR4 و 128 گیگابایت هارد SSD قرار دارد. البته حافظه داخلی دستگاه، به همین 128گیگابایت هارد SSD محدود نمیشود و کنار آن دو ترابایت هارد HDD نیز وجود دارد.

آرامش زیر انگشتان

یکی از نکات مثبت این لپتاپ، کیبورد درخشان و زیبای آن است. نور قرمز رنگ چشمنواز در زیر صفحه سیاه کیبورد، جلوه بینظیری دارد. علاوه بر این دکمههای پرکاربرد دستگاه برای گیمرها، برجستهتر و البته نورانیتر از دکمههای دیگر است که شرایط را برای گیمرها ایدهآل میکند. ترکپد یا همان صفحه لمسی دستگاه چندان عملکرد فوقالعادهای ندارد و کمی بهتر از دیگر لپتاپهای ویندوزی است. تاچپد این لپتاپ قابلیت مولتیتاچ را هم ارائه میکند تا این تفاوت چشمگیرتر باشد. یک قابلیت دیگر ترکپد که با استفاده از نرمافزار Asus Touchpad Handwriting به آن اضافه شده است، به کاربر امکان میدهد تا تاچپد را به بخشهای مختلف تقسیم و عملکردهای مختلفی برای هر کدام تعریف کند. البته برای بازی کمکاربردترین بخش همین ترکپد است، برای همین ایسوس کنار این محصول یک ماوس مخصوص بازی هم قرار داده است.

باتری کمجان

قطعا یکی از مشکلات بزرگ برای کاربران و گیمرها که از نان شب هم واجبتر است، نبود شارژدهی مناسب لپتاپ هنگام انجام بازیهای سنگین کامپیوتری است. در مورد لپتاپ
FX553VD هم میتوان باتری را نسبت به دیگر تواناییهای لپتاپ، یک نقطه ضعف حساب کرد. این لپتاپ از یک باتری لیتیومیونی چهار سلولی 48 واتساعتی استفاده میکند که با توجه به مخصوص بازی بودن لپتاپ و استفاده از پردازنده پرمصرف، در گروه ابزارهای متوسط این لپتاپ قرار میگیرد و عمر چندان بالا و عجیبی به آن نمیدهد. این لپتاپ در حالت فعال و با روشنایی 50درصد صفحهنمایش تا 4 ساعت و 19دقیقه روشن بوده و خدمات میدهد. شاید به نظرتان این عدد برای یک لپتاپ بسیار پایین بیاید، اما واقعیت این است که 4ساعت و 20دقیقه برای یک لپتاپ گیمینگ، در حالت بالانس مقداری متوسط به حساب میآید، اما برای یک لپتاپ معمولی کاملا ضعیف است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها