نخست‌وزیر عراق با متهم کردن «فالح الفیاض» به سوگیری سیاسی، گفت وی نماینده ائتلاف «النصر» نیست و نباید به نمایندگی از این ائتلاف صحبت کند.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۲۵
اظهارات تازه العبادی درباره برکناری رئیس «الحشد الشعبی»

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق روز یکشنبه «فالح الفیاض» رئیس تازه برکنار شده «الحشد الشعبی» و دستگاه امنیتی این کشور را به داشتن مواضع سیاسی متهم کرد و گفت او نماینده ائتلاف «النصر» نیست.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «اسکای نیوز»، العبادی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در بغداد افزود: «الفیاض نماینده ائتلاف النصر (به ریاست العبادی) نیست و اگر از سوی این ائتلاف سخنرانی کند، او را محاکمه خواهیم کرد.»

نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، جمعه شب گذشته «فالح فیاض» مشاور امنیت ملی و رئیس سازمان الحشد الشعبی را برکنار کرد.

حیدر العبادی مدعی شد که الفیاض به دلیل ورود به فعالیت‌های سیاسی که با بی‌طرفی پست‌های امنیتی و اطلاعاتی سازگاری ندارد، از کلیه مقام های دولتی خود برکنار شده است.

ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری» نیز با صدور بیانیه‌ای در واکنش به برکناری «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق و رئیس الحشد الشعبی اعلام کرد که این تصمیم، «شخصی» و «غیر قانونی» است.

نخست‌وزیر عراق در ادامه اظهارات خود در جمع خبرنگاران تاکید کرد که فردا دوشنبه به عنوان نخست وزیر در جلسه پارلمان حاضر خواهد شد. او گفت منافع ملت عراق را برای راضی نگه داشتن ایران یا هر کشور دیگری فدا نمی‌کند.

او گفت هیچ کشوری حق ندارد، آب رودخانه کارون را از اروند رود قطع کند. نخست‌وزیر عراق گفت که قصد دارد در این مورد با طرف‌های مربوطه مذاکره کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها