انتقاد سخنگوی هیئت رییسه مجلس خبرگان؛

آیا آقایان نمی‌توانند قیمت‌ها را کنترل کنند؟

نائب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

سوال از رئیس جمهور باید منجر به پیشرفت امور و تقویت منافع و مصالح ملت شود

نائب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس گفت: سوال از رئیس جمهور یکی از راهکارهای اعمال دمکراسی و تقویت مردم سالاری در قانون اساسی است که به عنوان یک حق در اختیار نمایندگان مردم گذاشته شده و استفاده از این سوال به منزله ورود به منازعه و مناقشه و نادیده گرفتن مصالح عمومی نیست.
کد خبر: ۱۱۶۱۲۴۷
سوال از رئیس جمهور باید منجر به پیشرفت امور و تقویت منافع و مصالح ملت شود

به گزارش جام جم آنلاین جهانبخش محبی نیا نماینده میاندوآب و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه قانون اساسی برای هر نهادی بر اساس وظایفی که به او محول شده اختیاراتی را قرار داده، گفت: قانون اساسی و وقوانین مادر تاکید دارند در راستای عمل به وظیفه هر دستگاهی باید از اختیاراتش استفاده کند، بنابراین مجلس شورای اسلامی نیز با توجه به رویکرد قانونی و وظایف نظارتی خود سوال از رئیس جمهور را در دستور کار خود قرار داد.

وی با اشاره به شرایط حساس کشور در منطقه و رویکرد قدرت های بزرگ نسبت به جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: امیدواریم که سوال بر مبنای کار کارشناسی باشد و بتواند بخشی از وظایف رئیس جمهور را که معطل مانده و یا خدای ناکرده کُند پیش می رود و یا انحرافی درآن دیده می شود به مسیر اصلی خودش بازگرداند.

این نماینده پنج دوره مجلس شورای اسلامی افزود: سوال برای فهم بیشتر جامعه بود تا بدانیم منشا و مولد نگرانی و دغدغه ها چیست .

وی با بیان اینکه در بسیاری از پارلمانهای جهان از مقامات کشورها سوال می شود و حتی درگیریهایی را شاهد هستیم یادآورشد: جامعه ما به رشد و بالندگی رسیده و مبنا قانون است لذا نباید نگران چیزی باشیم و چه بخواهیم و نخواهیم همه شان و شوکت جامعه را رعایت می کنند. اما عده ای هستند که تعبیرها و برداشت های خود را از شرایط خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها