مسوت اوزیل به سرخط اصلی خبرهای ورزشی تبدیل شده است. ستاره ای که چهار سال پیش با تیم ملی فوتبال آلمان قهرمان جام جهانی 2014 شد اکنون با تلخکامی و ناراحتی از این تیم برای همیشه خداحافظی می کند.
کد خبر: ۱۱۵۴۹۴۷
جنجال بزرگ در فوتبال آلمان ؛ خداحافظی یک ستاره به دلیل نژادپرستی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، مسوت اوزیل اعلام کرد که دیگر برای تیم ملی فوتبال آلمان بازی نمی کند. این جمله بخشی از اعلام خبر خداحافظی اوست» «زمانی که با تیم ملی قهرمان جهان شدم یک آلمانی بودم اما وقتی باختیم من به یک مهاجر تبدیل شدم! »

اوزیل ترک تبار است. او می گوید توهین های نژادپرستانه هموطنان آلمانی اش باعث شد تا برای همیشه با رده ملی خداحافظی کند. اکنون ناکامی تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی روسیه به او نسبت داده می شود چرا که به همراه دیگر ستاره ترک تبار آلمانی ها یعنی ایلکای گوندگان به ملاقات رئیس جمهور ترکیه رفته است.

عده زیادی اعتقاد دارند این اتفاق باعث بر هم خوردن جو اردوی تیم ملی و در نهایت ناکانی مانشافت شد. رییس فدراسیون فوتبال آلمان پس از جام جهانی از سکوت اوزیل در مورد این اتفاق انتقاد کرد و مدیر تیم ملی هم عنوان کرد از دعوت کردن این بازیکن به تیم برای جام جهانی پشیمان شده‌اند.

به هر حال اوزیل دلیل کناره گیری خود از تیم ملی آلمان را ترکیبی از نژادپرستی و نسبت دادن او به مسائل سیاسی می داند.

اوزیل برای خداحافظی اش نامه سرگشاده ای را منتشر کرده است.

اوزیل در بخشی از نامه خود نوشت: «اگر یک روزنامه یا خبرگزاری در یک بازی از من ایراد بگیرد من می توانم این را قبول کنم زیرا یک فوتبالیست کامل نیستم و این موضوع اغلب باعث انگیزه من برای تلاش و کار سخت تر است.

اما آنچه که نمی توانم بپذیرم، رفتار رسانه های آلمانی بابت دورگه بودن من است و این تصویر ساده ای برای یک جام جهانی ضعیف از طرف کل تیم بوده است. روزنامه ها تلاش می کنند که ملت آلمان را علیه من تحریک کنند و آنچه که من را نیز ناامید کننده است، استانداردهای دوگانه ای است که رسانه ها دارند.

رفتاری که از سوی فدراسیون فوتبال آلمان و خیلی های دیگر با من شد، باعث شده که دیگر نخواهم پیراهن تیم ملی آلمان را به تن کنم. احساس می کنم که دیگر به من نیاز ندارند و فکر می کنم دستاوردهایی که از اولین بازی ملی ام در سال 2009 داشتم، فراموش شده است.

این تصمیم را با ناراحتی و بعد از بررسی های زیاد، به دلیل اتفاقات اخیر، گرفتم. من تا زمانی که این احساس عدم احترام و نژادپرستی را دارم، دیگر برای تیم ملی آلمان بازی نخواهم کرد. من همیشه با احساس غرور و هیجان، پیراهن آلمان را به تن می کردم اما دیگر این احساس را ندارم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها