شیخ الاسلام کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین:

جنگ یمن برای سرکوب داخلی شاهزادگان سعودی شکل گرفت

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ملک سلمان و پس از آن بن سلمان پادشاهان سعودی به یمن حمله کردند تا به بهانه جنگ خارجی بتوانند سرکوب داخلی کرده و سرکوب خود را بر دیگر شاهزادگان تحمیل کند.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۵۰
جنگ یمن برای سرکوب داخلی شاهزادگان سعودی شکل گرفت

حسین شیخ الاسلام در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به نقش کمیته های مردمی یمنی در تحولات اخیر یمن و پیشروی انصارالله اظهار کرد: مردم یمن حماسه آفریدند و در مقابل رژیم شاهنشاهی سعودی آبروی اسلحه های امریکایی را برده است؛ چرا که میلیاردها دلار اسلحه خرید و وحشیانه ترین روش ها را در برابر مردم یمن به کار برد ولی کمیته های مردمی بعضا چکمه هم برای پا کردن نداشته و پای برهنه از کوه ها عبور می کردند.

وی افزود: هیچکدام از این موارد نتوانست اراده این ملت متقی و شریف را بشکند و دماغ رژیم شاهنشاهی و خبیث سعودی و هم پیمانانشان را به خاک مالید چنانچه در حدیده امریکایی ها حضور عملی و عینی داشتند و به خاطر اهمیت و راهبردی بودن آبراه باب المندب که تنها منفذ عبور اینها بود با وجود بدترین شرایطی که تحمیل کردند ولی مردم یمن باز هم قهرمانانه مقاومت کردند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه جامعه جهانی در برابر این حضور نظامی و یورش عربستان به یمن بی تفاوت و بی توجه است، گفت: مهمترین جنایتی که امریکایی ها و شورای امنیت در برابر این ملت کردند این بود که تخاصم صعودی به یمن و سرکوب مردم را در شورای بین المللی قانونی کردند و مشروعیت بین المللی به آن دادند و همه شریک شکستن اراده این ملت شدند، حتی بیماریهای مسری را تحمیل و مردم را از آب آشامیدنی محروم کردند و همه یمن و محل استقرار مردم را بمباران و زن و بچه و پیر و جوان، عروسی و عزا هم فرقی برایشان نداشت اما ملت یمن ایستاده و اجازه پیشروی به دشمن نمی دهد.

وی به افزایش قدرت موشکی یمن اشاره کرد و گفت: هر چند این موشکها بیشتر جنبه دفاعی دارد و در شرایط محاصره و نبود امکانات تعداد کمی از اینها می توانند تولید کنند ولی برای اینکه اجازه ندهند توازن به نفع رژیم غاصب سعودی خصوصا با اهداف تحمیل اراده اش به ملت یمن بهم بخورد ، در بدترین و پیچیده ترین وضعیت ساخته و استفاده می شود.

کارشناس مسائل خاورمیانه ابراز کرد: ملک سلمان بعد ازسرکار آمدن و بن سلمان پسر وی برای شاه شدن، جنگی را به یمن تحمیل کردند تا به بهانه جنگ خارجی بتوانند سرکوب داخلی کرده و سرکوب خود را بر دیگر شاهزادگان تحمیل کنند و این باعث نا امنی مرزها و پایتخت عربستان سعودی شده است.

وی با اشاره به نفوذ اطلاعاتی یمنی ها و ساخت پهباد برای تهدید مرزهای عربستان گفت: یمنی ها اراده قوی دارند و عقل و درایت و کارهای فنی و علمی آنها کم از ایرانی ها ندارد وقتی ما می توانیم پهباد بسازیم چرا آنها نتوانند یمنی ها که مانند سعودی ها نیستند که همه چیز را حاضر و آماده از خارجی ها بخرند دانش فنی خود را حتی در شرایط تحریم و محاصره به کار بسته و پهبادهای پیشرفته ای برای جنگ با عربستان ساخته اند و این به سازماندهی یمنی ها برمی گردد.

شیخ الاسلام در خصوص شکست استراتژی های عربستان در یمن گفت: یمنی ها به خدا و اراده خود و ملت و توانایی های داخلی خود متکی هستند ولی سعودی ها چشم امیدشان به امریکا و مزدوران خارجی برای جنگ با یمنی ها است و همین امر شکست پی در پی استراتژی های عربستان در یمن را به دنبال داشته است.

وی با تاکید مجدد بر سکوت جامعه جهانی در خصوص حضور نظامی عربستان و تخاصم این رژیم به یمن ابراز کرد: اولین جنایت را خود سازمان ملل در مقابل این ملت کرد که به جنایت های سعودی در خاک یمن با قطعنامه ای که گذاشتند وجهه رسمی دادند اما با همه این دشمنی های بین المللی در حق ملت یمن شاهدیم که خون بر شمشیر پیروز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها